|
|
|
|---|---|
|
Hej! Instrumentbelysningen slocknar ibland i samband med att jag använder blinkersspaken. Särskillt om är kallt. Inga funktionslampor slocknar utan bara belysningen. Lyset återkommer om jag slår av och på huvudbelysningsknappen eller ibland om jag rör i varningsblinkersknappen. Normalt återkommer lyset av sig självt efetr 15 - 30 sek. Tacksam för tips. MVH | |
|
Hej, har du hittat någon lösning på problemet? Har liknande fel på min 540 -93.. fast det liksom blinkar i takt med blinkersen, ibland så slocknar det i några sekunder när jag slår på helljuset också. Vet inte om vädret spelar någon roll på min, ibland funkar det och ibland så blinkar det varenda gång jag slår på blinkersen/helljuset. Kan det vara dålig jord till instrumentet? var ska man leta isåfall? Nån som har någon annan idé? Det är ju ett ganska så irriterande fel.. /Henrik Forsberg |
|
|
ta ur instrument-huset och tvätta av lödningar med elektronikspray sedan ser man om det finns dåliga lödningar. rodge dodge BMWCS # 5251 Länk |
|
|
Hur får man ur det då, är det bara att lossa dom 2 synliga skruvarna(är skruvade uppåt i instrumentets framkant) och plocka ut instrumentet frammåt? Ser ut att kunna bli lite trångt emot ratten.. men det kanske går ändå.. får testa imorrn. |
|
| Tror att problemet är fixat.. hittade en annan gammal tråd här i forumet där nogon vänlig själ tipsade om att det kunde vara vridpot:en som man sköter halvljus-höjdinställningen med som geggat ihop. Han hade plockat isär den och gjort rent men för mig verkade det hjälpa att helt enkelt vrida den fram och tillbaka en massa gånger (med tändningen av förstås så att motorerna inte behövde arbeta ihjäl sig). Tror att det funkade iaf.. hade inte problem med blinkningar igårkväll. Får se om det håller i sig.. ett annat sätt att testa om det verkligen är pot:en som är kass var att dra ur sladdarna ur motorerna som vrider på halvljusen (då skulle det sluta blinka i instrumentbelysnigen). | |
|
Justja, glömde en sak.. förra ägaren hade fixat problemet genom att koppla ur högtalaren som plingar när något är fel. Inte så dumt sätt att reparera bilen va? ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.