AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
845

Motoriserad baklucka

Ru
2
Rune
740iA -99
I motoriserade bakluckan sitter en hydrauldämpare på vänstra sidan som börjat läcka. 4000,- säger BMW! Hela dämparen måste bytas. Har nån lagat en sån och i så fall hur eller finns piratdelar?
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Finns det motorisera backlucka som lyfter luckan hela vägen, (som på e65), till E38, eller menar du bara softclose funktionen?
Ru
2
Rune
740iA -99
Luckan lyfter med hydraulpump hela vägen och den fungerar men dämparen vid stängning är också hydraulisk och läcker.
Svärd
En hudraulkolv med andra ord?? En sådan kan man ju renovera om det bara är någon tätning som läcker. Kolla med någon "hydraulfirma"!!

//Martin
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Hakar på den här tråden eftersom jag inte fått något svar på min egen. Inte så vanligt med denna typ av baklucka kanske.

Rune, har du fått ordning på din läckande kolv ? Vad fyllde du på med för olja? Vanlig hydraulolja eller någon special? Vilken viskositet (man vill ju att det skall funka på vintern med;)?
Min pump kaviterar, dvs. suger luft ibland. Därav har jag en difus funktion på detta "oumbärliga" option. Tror att det beror på att halva behållaren som sitter på ändan av pumpen endast är fylld. Kan någon bekräfta mängden olja som skall vara i den ?

Mvh. Patric

Min E32/38:a Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.