|
|
|
|---|---|
kollle |
jag undrar om en BMW m3 coupe årsmodell 96-97 är en bra förstabil? |
|
blir nog rätt dyrt att äga som första bil. körkortet sitter nog rätt löst med. men visst det är säkert möjligt:-) Länk |
|
|
Om man är van att köra bakhjulsdrivna, diffade bilar med mycket pulver ska det väl gå bra. Använd sökfunktionen (sök inlägg) sök på: "m3 AND kostnader". Om du vill fullförsäkra bilen kan du ju räkna med en årspremie på över 50000:- om du är 18 år och precis fått körkort. /Wille Länk |
|
|
Egentligen är det väl ingen bra förstabil. Men en jävligt rolig förstabil... Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
|
En annan nackdel kan ju vara att det blir ganska trist den dagen du ska byta bil och inser att du får lägga STORA pengar för att få tag i något märkbart värre :-) Säger som Johnte :) Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Ha ha, min M3:a är min första bil! Men jag körde MC innan, så jag är ju van vid värre grejor. Och jag betalar under 9.000kr halvförsäkring/helår, så man kan komma undan rätt bra! Lycka till! |
|
|
Hm, med förstabil kan ju menas att det är bil nr 1 i hushållet. Men så var kanske inte fallet här? Hursomhelst så är man ung så kostar en M3:a fläsk i försäkring. Imola// övningskörde du i din M3:a också;-) 9.000 låter billigt! För du är väl relativt ung? Jag är 34 och får betala ca 5-6 för min M3:a per år. |
|
| Köper man en sprillans ny bil så sjunker ju ofta premien mycket pga vagnsskadegarantin varav en ny M3 E46 kan tyckas billig | |
|
BMW-Jonas >> Nope, har haft KK i 4.5 år. Men jag hade en sporthoj innan, och hade inget behov av en bil. Lånade farsans när det behövdes. Jag är 22 år, men bor i en postnr. som försäkringsbolaget tydligen gillade. D.H >> Jag skulle få betala 16.000 hel/hel, och det är inte illa enligt mig. För hojen betalade jag 22.000 hel/hel! |
|
|
"Lånade farsans när det behövdes" Och nu lånar farsan sonens bil om det behövs... MVH Patrik Drive it like you hate it... |
|
| Audi TT: He he, hur visste du det? Får harva omkring i en V70XC nu istället :( | |
|
Samma i min familj när jag hade TT... Syrran övningskörde när jag va på semester utan att jag visste det! Hur sur tror du jag blev när jag hörde det sen! MVH Patrik Drive it like you hate it... |
|
|
Audi TT: Hade min syrra övningskört i min bil hade jag börjat gråta ;) Är det en E46 M3 du skall köpa? |
|
|
Audi TT & Imola! Klart syrror skall få övningsköra riktiga bilar........ |
|
| Kanske andras syrror isåfall Betioveåtta ;) | |
|
Nej fy fan!!! Tacka vet jag taxi. MVH Patrik Drive it like you hate it... |
|
|
>>Imola :))))))), jo jo! Syrran och jag var ute och körde i helgen och det kom upp tre grabbar i en bil snett bakom oss och började tuta, vissla och gapa. Påtalade detta för syrran när Vi kom hem, men hon var ovetande om grabbarna till trots att de stod 3 meter ifrån oss (på grund av den koncentration vilken uppstår då man övningskör skyllde hon på!!), ja ja vad säger man. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.