|
|
|
|---|---|
|
Har hört att Vanliga enkel CDspelaren årsmodell 2001 har lågnivå utgång som inte 2000 och äldre har, har också hört att 2003an har justeringsmöjligheter för mellanregister som äldre CD Spelare saknar... någon som vet om detta stämmer ?! BMW supporten är tvärsäkra på att det inte är så - ingen lågnivå, ingen justering... Som sagt.. någon som vet ? Hälsningar! /Jake | |
| Ett halvtaskigt svar på din fråga: vid en jämförelse mellan enkelCD årsmodell 2000 och bandspelare av modell 2002 så är det i alla fall ingen skillnad, dvs ingen lågnivåutgång, ingen mellanregisterjustering. | |
|
Hmm... alltid nått.. det tyder på att bakstycket är oförändrat... Tack, Mr Shhh... ! /Jake |
|
|
Kan bara instämma beträffande att lågnivåutgång fortfarande lyser med sin frånvaro i min '02:a. Fick det bekräftat av den firma som monterade mina DLS-högtalare. Tråkigt men sant. /D |
|
|
Dominik: SUCK... skulle vara skönt om BMW fixade till Lågnivåutgång någon gång, får väl köra folkes mek-tips... Är lite inne på DLS också, vilka valde du för din bil ? Förutom DLS UP5or så tittar jag på MB-Quart QM 215.61, Infinity Kappa 50.5cs och Perfect 5.1. Som bas har jag funderingar på POLK M104 eller att bygga sluten 14 liters låda med Peerless SWR 269 XLS... eller en DLS UR10. Slutsteg har jag inte en susning om vad som är bäst till bilen... någon som har tips? Tack för alla era svar ! Ha en skön helg ! /Jake |
|
|
Dominik: Såg din profil, fick svar på en del av mina frågor... Schysst första bil du har... ;o) Vad fick du ge för UP5orna... ? Hälsningar! /Jake |
|
|
Jake>>>Tackar, tackar. Bilen ser ännu fräshare nu då jag bytt lite grejer på den, bla monterat helkromad grill, stora M-pkt, annat avgassystem, titan strålkastarinfattningar, M3 läpp mm. Nu ser den riktigt frän ut. Beträffande ljudanläggningen så ser det ut enligt följande: Original CD-spelare, DLS UP5 som framsystem, DLS Classic 425 som baksystem, DLS CA-40 4-kanaligt steg med högnivåingång och slutligen Pioneers största aktiva subwoffer med inbyggd förstärkare. Är supernöjd med ljudet med tanke på att det inet var nödvändigt med yttre åverkan i coupen vid monteringen, bara att byta och ersätta med nytt. Slutsteget lät jag firman montera på vänstra ryggstödet i bagaget, ser riktigt snyggt ut faktiskt. MVH /D |
|
|
Aha, Up5:orna gav jag om jag inte minns fel 2600:- för. /D |
|
|
Dominik: Låter som du har fått ihop ett schysst paket... kommer det bilder på bilen i din profil senare ? Angårnde ljudet ska försöka få ihop något nu under juni... vi får väl se vad det blir... 2600:- låter billigt... fick ett bud på 3000:- igår... vart köpte du dina? BRL ska sluta sälja DLS av någon konstig anledning, fick jag höra idag. Tack för inläggen... vi hörs ! /Jake |
|
|
Testa www.nardik.se Billiga grejer och trevligt bemötande. /D |
|
|
Måste bara sticka in en sak här. Jag har börjat riva min bil nu och studerat tillkopplingarna. Det ser ut som om tillkopplingen bak är "omdesignad" från 2001 på 3 och 5 serien. TIll min förvårvåning ser jag att det är en ledning för "Remote/power antenna" där. Kan det stämma att denna är inkopplad? Jag har inte mätt upp det än. Lågnivå är det iallafall inte där.. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Backes Ljudbyggeri ute på Ekerö fixar era bekymmer med original Cd och lågnivå. Länk Han bygger grymma anläggningar utan att det kostar skjortan. Det finns inga problem, bara ännu ej funna lösningar! Nisse |
|
|
Det är inte samma huvudkoppling samt antenn mm bak på stereon på årsmodel 2001. I alla fall inte på 5 serien. Fabrikatet på år 2001 är av märket Alpine, innan var det Philips, Blaupunkt mm. |
|
|
BMW byter sina ursprungliga stora uttag med de runda pinnarna till en ISO-variant på senare modeller. Remote/power antenna används förutom att styra slutsteg och elantenner till att strömförsörja antennförstärkaren till antennen i bakrutan. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.