|
|
|
|---|---|
|
Som sagt, 15" fälg på M5 E39 passar det erl är skivan för stor? Isf, vilken fälg skulle passa från annan Beemer? Qvarnis | |
|
Tror nog att det blir för tajt. Kommer ihåg en tråd om nå´n som undrade över om han 16" vinterdäck skulle passa. Tydligen var det på håret... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Går inte! minst är visst 17"tum som en del har på vintern. skulle se lite konstigt ut med 15" på din bil med dom breddningarna :DDDD ///MVH Hasso Länk |
Buspelle |
Som sagt, minst 17" måste det vara och det är inte ens alla 17" som går på. BMW rekommenderar enbart 17" parallellekerfälgen bland sina egna fälgar till M5, men det lär finnas andra i sortimentet som också fungerar i praktiken. |
|
Ni ser väl att frågan gäller i BAK? I fram är det säkerligen minst 17" men i bak är dte väl inga jumboskivor o ok vad jag kan dra mig till minnes. Svaret på JQ´s fråga har jag dock ej... Är det strippåkning på gång? |
|
|
Det gäller alltså bak. Som det är nu med Mov-it bromsar går inte ens original 18" på fram, måste vara BBS 18" med spacers. Men frågan är om 15" går på bak? Har 2 st gatgodkännda raggardäcksslicks för strippkörning till Porschen liggandes och jag är lite sugen att sätta en hyffsad 12a med Beemern, något jag antar funkar stabilt om man kan starta med högre varv än de ca 2000 rpm den pallar idag innan det spinner för mycket. Jag vill kliva iväg med 5-6000 varv och ta ett riktigt skutt... Qvarnis |
|
|
Precis det jag anade.... Har lilla Jacqie (?) fått sin första bil än?? Hennes dopkompis fick sin första för en månad sedan.... ;) |
|
|
Hmm, små bakbromsar... De är ju iaf 328mm så det kan nog bli tajt med 15 tummare. Enklaste är väl att bara låna ett par 15 tummare och testa. MVH Jonas |
|
|
passar garanterat inte... provade på min m3a, men det var inte i närheten ens. Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.