|
|
|
|---|---|
|
Hej Har ett skumt "burrande" ljud i farter runt 90 km/h i vad jag tror kommer ifrån kardanen/drivlinan Har haft bilen ett halvår och med vinterdäcken fanns ljudet från köpet.Monterade nya däck och fälgar i våras men ljudet finns kvar Det är inte obalans,,,utan ett irriterande "burrljud" Vad kan det vara? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det kan vara så enkelt att ett av domkraftsfästena saknas, vilket kan ge den symtomen just i den hastighet som du nämner. skulle det vara så finns en nyare variant med en låspinne i mitten som ser till at de inte ramlar bort. Eller så sitter ett löst och vibrerar. ///MVH Hasso Länk |
|
Ok,,,ska kolla det,,,,har haft mina misstankar om att stödlagret är slut,,,men det är inget lagerljud,,,,jävligt irriterande när man åker långt,,,har också haft misstankar om att ljudet uppkommer pga att det saknas en lucka för oljepluggen under motorn,,,kan det bli underliga ljud av det? Har läst alla möjliga inlägg här på forumet,,,men inte hittat någon med liknande problem. Jag tackar för tipset |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.