|
|
|
|---|---|
|
Undrar om det är någon som har hört talas om något som skall heta motortätning av tillverkare Hosch/Hosh.. (osäker på stavningen) Skall visst göra underverk vid oljeläckage o mjuka upp torra packningar. Tacksam för andras erfarenheter! Stoffe | |
|
tror det är bätre å byta pakningarna om den börjat läcka.. skall lämna min bimmer 750.. 4 juni å byta tråg packningarna... bmw skulle ha 12000kr för det svinit dyrt.. men hittade en gammal gubbe som kunde bmw.. han kulle ha 3500kr och då ingår olja filter pakningar och tiden.. Iron M/// |
|
|
Hej! Köp OMEGAs produkter, helt oslagbara, dyra.....jo, men det är det värt! Dessa produkter användes bla av Audi när man hade problem med oljeläckage på nya bilar (garantijobb) för några år sedan. Har en kamrat som kört på OMEGA 909 som är en tillsats för att mjuka upp och täta torra packingar, den fixar även tickande ventillyftare och knackande kamaxlar, polarns motor lät som ett tröskverk , nu låter den som den skulle ha lämnat fabriken i går! Köpte själv detta medel (ca 7,5 dl till 8,5 l olja) har nu en knäpptyst och mycket dragvilligare motor än tidigare, fick dessutom tillbaks en hel del vrid som jag tydligen hade tappat :) Rekomenderas! Mvh Skalman |
|
|
Hej skalman! låter ju helt ok! Var får jag tag på denna förträffliga tillsats då? Stoffe |
|
|
Hej igen! Det flesta service verkstäder säljer detta i dag, ring runt och kolla lite..... Du kommer inte att träffa på någon som har nåt negativt att säga om OMEGA. Mvh Skalman |
|
Paap Reeder |
Hej! iron M /// - vem byter den övre packningen för 3500:-?? Tar han loss lådan eller borrar han?? Den som sett status och framförallt konsistensen på en läckande övre trågpackning till en M 70 skulle näppeligen tro att "det går att mjuka upp den" med nått medel. Jag tror det är ren bluff. Kan säkert skada annat i motorn som inte skall "mjukas upp" typ O- ringar och dyl. Gäller det nya slarvigt hopmonterade motorer kanske det fungerar typ kylarcement men inte på en packning där korken blivit koks. Även jag har i början av 90- talet köpt en mirkelsats till vxl-lådan - Slick 50 tror jag den hette. Hade varit smartare att tända sin Philip Morris med den 500:- ingen istället för att skita ner sig medans man hällde i joxet i lådan. MVH /// Paap R |
|
Hej Paap OMEGA fungerar på gummitätnigar och liknande,(tätar ventillyftare) mycket har hänt sedan slick 50s dagar, och detta medel säljs och rekomenderas tom av BMW,där man använder det i det närmaste dagligen.(kan vara lokalt) Jag har varit en enormt skeptisk person vad gäller tillsatser i olika former ,och haft den åsikten att allt hitills hör hemma i papperskorgen men detta måste man se och höra för att tro på det. Jag har i min iver att hitta ett sätt att punktera detta medel på,dragit runt på en mängd olika verkstäder/service ställen och fåt samma svar = Rekomenderas! Många lämnar till och med garanti på en OMEGA behandling. till min kärra så gick kalaset på ca 1300kr + olja, men med det resultat som jag fick så skulle jag kunna betala det dubbla. Detta ersätter naturligtvis inte renovering eller liknande, men kan jag för denna blygsamma summa få en tystare och kraftfullare gång på motorn som varar 4000-5000 mil så är det värt det! Behandlingen kan dessutom upprepas. Mvh Skalman |
|
|
Hej Paap OMEGA fungerar på gummitätnigar och liknande,(tätar ventillyftare) mycket har hänt sedan slick 50s dagar, och detta medel säljs och rekomenderas tom av BMW,där man använder det i det närmaste dagligen.(kan vara lokalt) Jag har varit en enormt skeptisk person vad gäller tillsatser i olika former ,och haft den åsikten att allt hitills hör hemma i papperskorgen men detta måste man se och höra för att tro på det. Jag har i min iver att hitta ett sätt att punktera detta medel på,dragit runt på en mängd olika verkstäder/service ställen och fåt samma svar = Rekomenderas! Många lämnar till och med garanti på en OMEGA behandling. till min kärra så gick kalaset på ca 1300kr + olja, men med det resultat som jag fick så skulle jag kunna betala det dubbla. Detta ersätter naturligtvis inte renovering eller liknande, men kan jag för denna blygsamma summa få en tystare och kraftfullare gång på motorn som varar 4000-5000 mil så är det värt det! Behandlingen kan dessutom upprepas. Mvh Skalman |
|
|
Hej igen kolla här för mer info! Länk Mvh Skalman (ursäkta det dubbla inlägget, krånglande mailprogr) |
|
Paap Reeder |
Hej Skalman! Är inte bångstyrig och får väl ge mig för att utvecklingen ändå går framåt. Litet skämtsamt: "har Du en skvätt kvar av detta Omega kan jag skicka en bit av min gamla trågpackning så kan Du prova vad som händer"?? Skall dock erkänna att jag då ca 1995 fick känna på race- kolvar till en Honda race-MC som gått ett lopp var -den ena med Slick 50 och den andra med special race-olja. Skillnaden var faktiskt påtaglig. Den Slickbehandlade hade gått ytterligare några lopp medan den obehandlade var "klart trött". Grejen med Slick 50 är väl att dess egenskaper inte kommer till användning för en vanlig bilist ty vem hämtar mjölken på konsum så jäkla intensivt att kolvarna riskerar att ryka. Är dock själv övertygad om att min låda med tiden blev fortare sämre med än utan Slick. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.