AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.218

Abs lampan lyser...

BIMMER
Tja har en 325 E36 som de har hänt nått med abs bromsarna lampan börja lysa så jag trodde en av givarna pajat men jag har mätt dom o kollat så dom är hela ...nån som har tips på mitt fel...
kan ju va skönt att ha abs ibland
mvh /Bimmer
Bu
241
Bucket
535iA - 87
Det är nog bara glapp, hade det på min z3. Jag tryckte ihop kontakterna under förarstolen och nollade felminnet på en verkstad för 100 kr. De kan ju se vilken kontakt som löst ut..

/Henrik
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Om du kör med olika rullomkrets fram/bak kan det få ABS:en att bugga ur. Men då funkar den ju en bit varje gång man startat bilen...

Kiip Spiiding!
BIMMER
Den tänds efter man kört nåra meter ....vad menar du spiidfriik?
sa
42
sandor
528 touring -97
X5 3.0d -07
Min kompis har samma problem på sin 316 compact-96,några tips?

bevvor rules ! ! !
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Har du samma dimension på alla 4 hjulen? Om inte måste du kolla att de har samma (eller nästan samma) rullomkrets. Skiljer det för mycket i rullomkrets mellan fram- och bakhjulen kan ABS:en få för sej att det är nåt fel på systemet och lägga av.

Annars kan det kanske vara idé att låta BMW felsöka i datorn. Min erfarenhet är att ABS är rätt krångligt att hålla på med.

Kiip Spiiding!
BIMMER
har likadana däck runt om om ...,kopplat upp mot felsökningsdatorn utan att få några fel...
Mu
205
Murdock
325iM sedan -06
bra en sak.. Den måste var släckt när du besiktar bilen.. annars en 2:a
en
39
ennaj
E46 325Xi -02
Z3 2,8 -99
Hej Bimmer!
När ABS kontrollampa tänd strax efter start så beror det oftast på en felande sensor - alt. anslutning. Kan vara svårt att klara själv. Låt en BMW-verkstad kontrollera felet och får prisförslag - oftats billigast med aktouriserad vst. vid dessa fel. MVH Jan Holmberg

Janne
52
447
528:n
528i -96
Samma fel för mig hände idag...Visade sig vara olika däckdimensioner som slog ut ABS. 50 och 60 profil gick inte att blanda. Dragracing går inte med BMW....
Om det är givaren som behövs bytas så kostar det ca 1500kr på BMW inkl. felsökningen (BMW i Malmö förra sommaren). Givaren kostar mellan 600-800kr. Man tjänar alltså inga större summot på att lägga ned tid på att felsöka och byta själv.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.