AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
372

Hjälp till problem med automatlåda 318iA -92.

Visa användare
2
Martinsande
318iA -92
Hej.
Jag har en -92 årsmodell BMW 318 iA. Jag har fått ett litet problem...
När jag stannar t.ex. i korsningar, rusar motoren sig och bilen står inte still, även om jag håller på bromsen. Den är ochså trög med å gå i 5. växeln...
Detta händer givetvis inte varje gong jag kör, utan någon gång då och då. Jag måste nog lämna inn bilen på en service, men jag skulle vara tacksam om någon av er kunde hjälpa mig ta reda på vad som är fel, innan jag lämnar inn bilen.

Hoppas på svar snarast!!

Bästa hälsningar från Martin:)

Martin Sande
Villagatan 38A
382 31 Nybro
320-325
jag har en 525Ia 90´´ automatlåda liggandes 4 växlad med överväxel alltså 5 växlad men femman kommer inte förän vid 85kmh ungefär om jag inte minns fel ...jag vet tyvärr inte vad det kan var för fel på din men om den håller på att rasa så kan du köpa min men så illa är det nog inte men om...så har jag en liggandes som sagt. hoppas det löser sej det är kanske ett enkelt fel... ha de
en
39
ennaj
E46 325Xi -02
Z3 2,8 -99
Hej Martinsande! Felet beror inte på autvx - utan beror på att Du har för hög tomgång. Kan bero på att gasspjäll kärvar, skadad returfjäder eller liknade. MVH Jan Holmberg

Janne
Visa användare
2
Martinsande
318iA -92
Hmm...
Jag vet ej vad det kan vara, men jag tror definnitivt INTE at det er för hög tomgång. Den har precis varit på service oxå, och dom borde nog skruvat ner den lite om dom märkte den var för hög, men man vet jo dock aldrig.
Tack för hjelpen.
Om någon anna oxå har någon info är jag mycket tacksam för om ni skriver.

MVH Martin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.