AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
632

Blåser varmluft vid vindrutan!

Hej! Bytte mikrofilter idag på min M5. Blev stor skillnad, skönt med friskluft i bilen igen! När jag var ute och åkte en sväng efter bytet märkte jag att den blåste varmluft vid vindrutan och de två utblåsen som ska blåsa på framrutorna, trots att jag hade ACn på och det blåste kallt i de andra utblåsen! Har jag satt någon kontakt fel, är det någon spjällmotor som har gett upp eller vad kan det vara för fel?
mi
566
micke t
Alpina B5 touring-06
Det kan vara värmeventilen/-erna som har fastnat i öppet läge, sitter nära torpedväggen(under en plastkåpa bredvid säkringsboxen på E34 har jag för mig). Det kan räcka med att ta bort den, öppna den och rengöra, dom brukar kärva ihop efter några år.

Mvh/ Micke t
Idag märkte jag att det även blåser full värme från luftutsläppen vid golvet, så jag har alltså full värme upptill mot vindrutan och ned mot golvet, likadant på båda sidorna!

Ingen som vet vad det kan vara? Har jag förstått det rätt så sköter värmeventilerna varsin sida, så det borde ju inte vara en sån som det är fel på?!

Har testat och sökt med inte hittat någon med samma symptom!

Med vänliga hälsningar, Tobbe
Jag har samma fel när värmeventilerna hänger sig. Bara att knacka på dem med lämpligt verktyg, så blir det bra igen. Dags för byte verkar det som :(

Jag har lilla ACn och får kalluft överallt utom där du nämner när ventilerna hänger sig, så vi verkar ha samma symtom.

Mvh
Rasmus

Vill bara tillägga att i vintras vid ett ett tillfälle hängde dem sig också och det blev kallt på båda sidorna.
Efter lite knackande återkom värmen, så det verkar som om att trots de dubbla ventilerna, när det hänger sig blir det stopp (eller fullt pådrag) på båda sidor. I vart fall på min (och din också som det verkar).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.