AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
434

Köpa 635 CSI

Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Hej!
Jag har blivit lite intresserad av en 635'a från -85. Skulle gärna vilja ha lite tips på vad som är viktigast att kolla på en sådan?

Min förutfattade mening får mig att tro att plåten är viktigast att kolla eftersom sådana delar är dyra. Maskinellt är de väl ganska så basic? Det borde ju finnas mycket delar från E28 535 som passar? Bilen är manuell. Finns det några delar som är extra dyra?

Vad tycker ni?

Mr C
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Som sagt: Det är rosten som tar dom.
Värt att tänka på är att även om det finns gott om delar till ex motorn så springer kostnaderna för en renovering lätt iväg.

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Framskärmarna brukar ha ett vansinnigt högt pris...Kring 7000kr/st har jag sett..
Se till att dem är rostfria på ditt tilltänkta objekt iaf...Men jag skulle vilja säga att det är av yppersta vikt att karossen är helfräsch rakt igenom(naturligtvis, och som du oxå misstänker).

Mvh Janne.
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Har talat med ägaren och ska kolla på den idag. Han sa att bromsarna var dåliga samt att någon bussning eller dämpare i bakvagnen kunde vara dålig. Bilen lutade lite bakifrån.

Om nu skivorna och beläggen är slut, vad kan det kosta att byta?

Nackdelen med bilen var också att han inte hade någon form av dokumentation från Tyskland, där den kom ifrån för tre år sedan.

Typiskt nog så fanns det lite rostangrepp i just skärmarna...
I infästningen som jag förstod saken.

Mr C
av
315
avn
635CSI -85
523i -96
Kör fort (ca 150 km/h) och lyssna så att det inte brusar för mycket om fönstren. På en del exemplar brusar det förfärligt när man kör fort. Läckande fönsterlister kan ta många timmar att få bukt med.

Annars är det väl som vanligt med 80-tals BMWs. Kontrollera så att all el fungerar tex att kupefläkten inte bara fungerar på fullt om den är steglös. Kontrollera att kupevärmen inte går på fullt när du bara drar på lite värme. Kontrollera att motorn inte blir för varm när bilen står stilla på tomgång. Dessa saker är inte så svåra att fixa men de kan vara bra prutargument.

/Anders

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.