|
|
|
|---|---|
|
För endast någon dag sedan så köpte jag nya 2 st nya däck till 325:an. På vägen till däckverkstaden plockade jag upp en kopmis som följde med och visade vägen eftersom jag inte hade en aning om vart den låg. Innan däckbyte skulle ske ville jag naturligtvis som många andra använda däcken till "sista droppen". In i ett villaområde i sammhället som vi kan kalla "X". På nått konstigt sätt blev högerfoten tung som bly, vänsterfoten lätt som en fjäder vilket resulterade i kraftig acceleration. Överumplad av denna situation ställde jag mig på bromsen med vänsterfoten vilket resulterade i "ja ni vet vad". När jag äntligen fick stopp på bilen (HEHEHE) så ska vi gå ut och kolla mönsterdjup. Men strax innan "kliva ur"-ögonblicket tittar jag snett bakåt och ser en hel familj som sitter och fikar i sin trädgård, smått överaskade av osande däck. Överaskningsuttrycken var tydliga, med kaffekopparna hållandes strax under hakan, ögonen en aning större och blickarna riktade mot det överaskande "åk-donet". Därav uppstod det rosor på kinden som rubriken så smått talade om. Har du råd att inte köra Tyskt? Länk | |
|
En viss rökutveckling kunde också skönjas vid broms+gas ögonblicket Har du råd att inte köra Tyskt? Länk |
|
|
Man kan ju undra om ett villaområde är det bästa stället att köra slut på däcken? /Wille Länk |
|
|
Smart.... och lite pinsamt för dig kanske.... Men varför i ett villaområde???? Testa en parkering och eller ett industri område nästa gång... och jag hoppas att du filmade det eller? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Ingen "Fridh" för dom fikande där inte :))) ///MVH Hasso Länk |
|
Jag fattade inte hasso?? :( === Min E30: Länk |
|
|
hasso: :)) Namnhumor när den är som bäst! |
|
|
deejaywasp// Ledtråd: Mailadress... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Hassa skrev: Ingen "Fridh" för dom fikande där inte :))) HAHA, ja den var bra. Deejaywasp Jo men det såg inte så värst bebott ut, men de satt visst skymda bakom en buske. Nej tyvärr filmade jag inte, ska se om jag kan få tag i en digitalkamera till hösten. Antar att jag behöver nya däck då igen. Har du råd att inte köra Tyskt? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.