|
|
|
|---|---|
|
OK.. Har haft vibrationer.. länge.. trodde det skulle försvinna, när ja länma in bilen å böt dämpare fram. Men icke.. Det blev bara värre... Har ju kollat runt lite, och det verkar ju kunna vara vad som helst: bussningar, styrleder, drivlina, däck, bromsar mm mm. Bilfan har gått 28K mil, så mkt behöver säkert bytas, men tiden e begränsad.. Såg nånstans att 7serie fälgar hade större centrumhål, och kom på att det kan ju vara så: De jag har kansek är en 7serie fälg?? Och om fälgen blev sämre centrerad när dom böt dämpare....? visst, det "klonkar" lite om den vid både gupp o lätta inbromsningar så casterstag, "hundben", styrleder o lite annat ska nog bytas.. Men.. kolla fälgen: Länk Vad är det??? 225/60-15 sitter det på den.... Och.. vet någon vad färgen heter?? "sonderlack" Tack för ett underbart forum!! "spännande män luktar diesel" | |
|
Vad lacken heter hittar du (troligen!) på höger fjäderben i motorrummet. Ang. vibbar så har du ju uppenbarligen själv konstaterat att x antal stag i framvagnen är slut. Sen ser ju inte fälgen ut att ha fått den bästa vården i sitt liv. Den ser ut att ha haft närkontakt med någon/några trotoarkanter. Är fälg/däck rätt balanserade? En dålig stötdämpare borde inte hjälpa att byta ut om man har vibbar. Är bromsskivorna skeva kanske? Det finns mycket alltså. Mvh Patrik ________________________________ Träff i Karlskrona! Länk |
|
|
Nej, inte på fjäderbentet, men på "tornet" som fjäderbenet sitter i... *suck* fjäderben i motorrum, då är nog något allvarligt fel ;-)) Mvh Patrik ________________________________ Träff i Karlskrona! Länk |
|
|
fälgarna till E34, E32 och E38 är lika, se denna länk: Länk dom fälgar du har ser precis ut som de jag har på min 520 (också import), vet inte vad dom heter. Svårt att säga vad dina vibbar beror på, kan ju börjat som obalans och sen förvärrats med glapp nånstans som följd. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
| kolla skicket på silentblocken i bak, mina är slut och det gör att det vibrerar en del vid tex gaspådrag. | |
|
.. har bytt bromsskivor fram + stagen till kräng.hämmaren. Vet ej riktigt hur man ska bära sej åt för att byta länkarmarna (eller vad de nu heter) men det e la bara o skruva kanske.. Silent block bak.. e de de stora runda bussningarna bakaxel mot kaross?? hur kollar man dom? Ger de vibrationer hela tiden, vid jämn fart?? Problemet är ju inte knutet till acceleration.. jaja. känns SÅ DUMT att byta ut allt på bilen, om det e nån enkilld grej som e fel.. men det blir ju bra i slutänden.. "spännande män luktar diesel" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.