|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar vad man kan göra med en 525 E34:a för att få ut lite extra utan att det kostar fläsk.. Och vilka som gör det. (Gärna i Gbg området.) Letar även efter bmw fälgar 17 el 18 tum till vettigt pris. | |
|
Sök inlägg. Räkna dock inte med några större mirakel med enbart chip... "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Jag har kollat runt lite, men jag skulle vara hemskt tacksam för lite mer handfasta tips i vilken ände man skall börja.. Läste om chip från motornord som man byyte själv för tretusen pix.. Är det något att ha? Avgassystem..Hur resonerar man där? Vill inte bara ha muller utan effekt såklart.. Tack på förhand! |
|
Robert V |
hej .. jag doktorerar lite i ämnet nu och jag har fått både neg o pos om chipp pryl ... kommer sakta framm till att chipp e inte mycket att ha i många fall ( bygger uppfattning efter samtal med folk som har monterat det i BMW ) men har fått tips om "mappning" kan vara bättre ( vet dock inte 100 % vad det innebär ) - har lite samma uppfattning om avg.rör ... vill inte ha så mycket muller men effekt och till ett ok pris verkar Ferrita ha en del att erbjuda ! ...hmm ...detta ver inte mycket mera kött till din fråga men jag ville bara ge ett fylligare svar :) svara gärva om du har kommit framm till nåt kul ! jag e också lite på G |
cdabox |
Socialdist. : hmm...jobbigt nick att stava till =) Anyway, chip kan du kolla med Qvarnis på Länk. kostar 2 pix monterat o klart. Jag skulle gjort det förra veckan men då de inte hade programmet för min slö räser så får det vänta tills de fått in det. Jag har precis monterat ett supersprint, och jag kan säga att jag tyckte att min blev rappare, behövs ju iofs inte så mycket för att mina 105 pållar ska bli rappare, men jag är nöjd. Jag har både mellan dämpare och slut dämpare och det är inte mycket till muller ljud där inte. |
|
Nu har jag fått lite klarhet i vad som skall ske med mitt gamla slagskepp iallafall! Det blir avgassystem från rakarör och ett chip från itsfun, så får man väl se vad som händer ;-) Återkommer när jag fått allt monterat och vad kalaset kostade! "Det är coolt att köra fort, men ännu coolare att köra rätt.. " (kompisen hamnade i Tranemo när han skulle till ett ställe utanför Borås..) |
|
cdabox |
um...jag skulle skippa raka rör, investera i något lite bättre skulle jag göra...men du gör självklart som du vill. In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
|
Jo, jag tror att jag skippar det med.. Jag pratade med dem och det verkade inte som det var mycket de kunde göra. Kör original sålänge istället. Någon som har bra tips på fjädring? Vill inte sänka för mycket, men vill ha den lite styvare.. |
|
cdabox |
jag rekommenderar supersprint. fjädring, bilstein kanske. In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
|
Skall beställa stötdämpare och fjädrar i eftermiddag från bilstein. Skall man passa på att byta krängningshämmare samtidigt? Och isåfall vad för modell på dessa? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.