|
|
|
|---|---|
|
Finns det nån här som kör med 16"x9" fälgar på sin e30 här, vad har ni för ET på fälgarna? Vilken däck dimension? Hur tjocka är eventuella spacers? | |
| ...ingen? | |
|
Blir nog väldigt svårt tror jag. Åker på 16x7" med 215-däck och det är nog precis på håret att det går fint. Det är då Alpinafälgar med rätt ET-mått som jag inte kommer ihåg vad det är. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Kör på 16x7 med 205/50däck ET25 o d e gott om plats tycker ja. har kollat lite på www.e30.de o där finns ju hur många som hellst som kör me 16x9 så d måste ju gå...det ser inte ut som om dom har rullat ut några skärmkanter eller nåt heller!? |
|
| ...e så jäkla sugen på Brock B1 16"x9" så d finns inte! ...d ska sitta sånna på min hur trångt d än blir! =O) | |
| Jag körde tills för ett litet tag sedan med Borbet A 16"x9"! Däcksdimensionen var 215/40, med andra ord blev det såkallat "tyskstuk" på dem. Det hade antagligen inte varit möjligt att köra med bredare däck för då hade de nog skrapat i skrärmkanterna. Jag vet inte vilket ET fälgarna har. Jag fick anvnda 10mm spacerplattor bak och 5mm fram. | |
|
Mrquickzilver:Varför tar du inte Brock B1 8.5x17 ET 13. Det har jag på min,det blev klockrent tycker jag i allafall. Kolla i galleriet får du se. Länk Länk |
|
|
ser förjävligt gött ut med asbreda fälger på en e30! ---Olofström Car Meet 2003(Augusti)maila för mer info--- |
|
|
imix: Jo ja har kollat på din oxå men 17" e ju lite dyrare...men den som lever får se! =O) |
|
|
Mrquicksilver: hittade en sida... www.spoilerkit.com Länk dock 17"... men har dem fått på 10x17" så måste du ju klara 9x16"... Diesel-räsern Länk |
|
|
japp, jag gör det. pro-line 16*9 med 215/40 jag tror att det är et35 på dom och dom sticker ut ca 15mm ifram och ca 10mm i bak (inga specers) det är ungefär 2,5mm kvar till fjäder benet fram. Kör med 30mm sänkning med orginal dämpare, ska byta dämpare för däcken tar i skärmarna bak när man har fetknoppar ibaksätet och kör i gupp det går skit bra om man inter lastar in hela släkten i bak det ska va TYSKT STUK Bilen är med på Galleriet |
|
ErikNilsson |
Inte något svårt alls att få på 9x16. Söker du på gamla inlägg så hittar du massor. Se bla Länk där finns massor av nyttig information. ET15 ska du ha så kommer det att lira fint med skärmkanten förutsatt att du inte har något emot tyskstuk. |
|
kollade på fälgarna igår, det var inte ET35 utan ET 15. Kör tills det rasar! |
|
| Kan även tillägga att det var just et15 på mina Borbet A....... | |
| stämmer bra det hade också et 15 på mina borbet A nu kör jag på brock b1 är nog samma et på dom på borbet fälgarna va jag tvungen att ha 3mm spacer fram. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.