|
|
|
|---|---|
Franke |
Tjena ! Lördagen den 7/6 (Pingstafton) kl.15.00 ordnar copperminecruisers lagligt streetrace i falun. (Länk För att få vara med gäller följande regler: Besiktade och godkända bilar/MC av Svensk Bilprovning. - Skattade och försäkrade fordon. - Hjälmtvång gäller samtliga förare. - Säkerhetsbälte för samtliga bilar. Besiktning ska göras mellan kl.10.00 - 12.30 i Ingarvet. De jag funderar på är om bes. är hos svensk bilprovning. Någon som vet ? Hur brukar det gå till vid lagligt streetrace? Mvh Danne |
ant |
Besiktning i samband med ett lagligt streetrace brukar bestå av en kontoll så att bilen ej läcker någon vätska och att du inte har någon lös del inuti bilen. Dessutom delas klasserna in vid besiktning. Det är alltså ingen besiktning som utföres av SBP. Det går till så att de bilar som ska köra delas in i respektive klass och sedan körs det med "stege". Antingen räknas tid eller först över linjen. Sanbbast går vidare och möter annan vinnare tills den endast snabbaste bil återstår obesegrad. Se denna länk så förstår du. Länk ========== Länk |
Franke |
OK. Tack för svaret!! Mvh Danne |
|
Det är ännu ett lagligt race i falun den 23 augusti. Samma regler då, och troligtvis samma inskränkta raggar kommentator. =( MVH Morgan. Länk |
|
| Bilen måste ju förståts självklart vara godkänd av SBP.. | |
| jag var där 7/6 och man retade upp sig lite på kommentatorn och hans kommentarer ! "stackars bmwåkare, han har inget att hämta här " vänta tills nästa år ! | |
Franke |
Jag hoppar nog över den här gången. Nästa år ska vi nog visa vilka som bestämmer om bilarna är klara då Eller hur Niklas =) |
|
Jag har ansökt om att få vara kommentator i år. Men jag har inte hört nåt mer. Men dom sa att det var inte en så tokig idé. För ska dom ha samma "nolla" denna gång så gör jag nåt drastiskt. Var det nån mer som störde sig på att han sa "Ford Crossworth"? Jag höll på att bli knäpp på denne otroligt idi.....a kommentator. MVH Morgan. Länk |
|
Franke |
Jag hörde inte så mycket inifrån bilen men det lilla jag hörde gjorde att jag fick svårt att hålla mej för skratt. Ser fram emot en ny kommentator =) Mvh Danne |
|
Dom kan ju inte ha en kommentator som praktiskt taget förolämpar folk. Jag blev uppriktigt förbannad när jag hörde denna inskränkta jänkfantast. Morgan. Länk |
|
Franke |
Håller med dej "Carpimp". Vi får hoppas att det blir ny kommentator i alla fall tills nästa år. |
|
Jag hoppas att jag får ett samtal av denna "raggar"klubb som håller i allt detta. Jag tror inte att jag kan lyckas sämre än den förra kommentatorn i alla fall. Men om jag inte blir kommentator nu så är det nästan dags att plocka med sig tomater eller dylikt ;) Hehe. För jag tror inte att jag klarar av att höra "Ford Sierra CROSSWORTH" eller liknande igen. *suck* MVH Morgan. Länk |
|
| det var tydligen den 30:e aug, då ska vi dit med min gamla "frankes" bmw 318 tic bmw ! den går bra nu ! | |
| Carpimp: skulle du vara kommentator nu den 30:e ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.