|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett glapp i torkararmarna på min e-34 , tycker det är grymt irriterande ! Är det svårt att laga/byta ?? Är delarna dyra , tycker det verkar vara ett ganska vanligt fel på dessa modeller ! Billy B-10 Länk | |
|
Går nog inte att laga då det är själva aluminiumhuset som slits. Sök här på forumet för det har disskuterats flera gånger. Jag har utfört operationen att byte detta på en E30 och det var en del mixter. Trångt som bara den. Men det ordnade sig till slut. //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
mackan325 |
Du måste riva bort en plåt på torpedväggen och därefter hela fläktmotorn till kupefläkten. (sitter bakom plåten) Sedan kan man lirka ut torkarmekanismen, det är en alumimiumbalk skodd med lagerbrons som glappar. Går ej att laga, ny kostar 1500:- har jag för mig, sedan flyttar du torkarmotorn och länkaget till den nya och pillar länge med att justera in torkarna.... Jag lyckades göra fel så torkarna gick baklänges :-) Lycka till! |
| En ny torkar mekanism kostar 1900:- på BMW (utan hjälpmotor), ca 600-800 på skroten. Jag har haft glapp i min med.... | |
|
Det lät inte kul.......att laga. Så det är byte som gäller ialla fall.. Någon som lämnat till firma och , vad betalar man i sånt fall tro? Latmasken är stor just nu... Billy B-10 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.