|
|
|
|---|---|
| Var är det bra o dåligt att köpa bil i Tyskland? Har förstått att man ska akta sig lite i Norr, typ Hamburg. Nån som har erfarenhet fr Rhurområdet Letar efter en M5 92-95 o de flesta säljs privat verkar det som. Gör det importen krångligare?? | |
|
Hittade min bil i Hamburg. ALLA (jag, min farbror och pappa) tappade nästan hakan när vi såg prislappen. Otroligt billigt för en bil som knappt slitits någonting. Att alla papper va i sin ordning gjorde ju inte saken sämre. Haft den sen förra året och har inget annat än positiva saker att säga om den. Så jag tycker det är fel att säga att ett ställe är bättre än andra. Antar att alla ställen är bra om man hittar rätt handlare. Men som (även hemma) i Sverige finns de bra och dåliga säljare som mer än gärna lurar på dig sina saker. Lycka Till! |
|
|
Håller med föregående talare om att det är lite överdrivet att säga att man ska akta sig för Hamburg. I Hamburg finns både bra och dåliga bilar precis som i alla andra städer. /T.P. Länk |
|
| Jo, jag förstår väl att det är som här hemma, att det finns både seriösa o oseriösa handlare överallt. Men de som kallas "exportfirmor" finns väl tätare uppe i norr, eller...? Har ingen egen erfarenhet. Jag har själv en VW som är köpt i Hamburg, dock inte av mig själv, o den är jag jättenöjd med efter 3 år. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.