AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
841

Oljud höger bak, stötdämparbussning?

Co
987
Codriver
325i Coupé -92
På min E36:a har jag oljud bak som jag misstänkte var övre stötdämparfästet på höger sida som slammrade. Rev i kväll av hjulet för okulärbesiktning och såg, innan jag hissade upp, att bilen var en aning lägre på denna sida. Rev och slet i andra grejer och kunde bara se att övre bussningen till stötdämparen var dålig. Kan den göra bilen lägre? Det var inte mycket, men tillräckligt för att jag skulle lägga märke till det...

//Erik//

---Bättre väghållning än mittlinjen---
Det är ganska vanligt att fjädrarna bak spricker och oftast är det vid nedersta varvet som det sker. Då blir bilen lite lägre..

Oljudet kan mycket väl vara stötdämparlagret och dom är mycket lätta att byta bak. Ta ur bagageinredningen bara så kommer du åt att skruva. När jag bytte så jämförde jag Mekonomens med original och det var ingen skillnad som jag kunde se, bara ett mycket bättre pris hos Mekonomen. Men det kan vara likabra att byta brickorna som sitter ovanför och under och dom finns nog bara på en BMW verkstad..
Co
987
Codriver
325i Coupé -92
Men borde inte det synas? Jag kollade det för jag har varit med om brustna fjädrar på andra bilar. Men jag skall kolla lite bättre till helgen.

//Erik//

---Bättre väghållning än mittlinjen---
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.