|
|
|
|---|---|
borgmastaren |
När besiktningsmannen skulle prova handbromsen så tog den dåligt. Då sög han i ordentligt vilket resulterade i ett skrammel och en trasig bromsback. Det fungerade hela vägen hem, men sen nöp bakdäcket. Bara att åka till garaget och fixa. När jag väl fick bort bromsskiva & allt så rasade det ut delar av fjädrar m.m. Backarna var helt slut (även på andra sidan) Min fråga är, är det svårt att montera backarna själv? Ska köpa båte backar och monteringssats. Borde inte vara några problem va? /M |
|
Om nu allt rasa ut när du tog bort backarna på ena sidan kan du ju kolla hur de sitter på andra sidan,ta loss allt försiktigt å en sak i taget,sen byter du bara backarna å sätter tillbax sakerna i tvärtom ordning...de skall inte vara några större problem Länk E30 körmaskinen nr.1 |
|
borgmastaren |
:) Jag var tvungen att "slita" ur den andra sidan också. Eftersom om jag inte drog åt handbromsvajern så åkte den in i bromsskivan. Jag stripade sedan vajerfästet med ett bundband. Nu går det att köra. Jag såg hur det satt men kunde inte demontera det så jag klippte av fjädrarna. Verkade nästan som om det bara var dom som höll fast backarna. Kan det stämma? /M |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.