|
|
|
|---|---|
|
...var att vid lanseringen av Z4 säga att målet är stjäla kunder från Porsche Boxter. Jag har nu läst en tredje jämförelse i olika tidningar och Z4:a verkar ha lika lite att göra med Boxtern som Enköping med guldstrid i allsvenskan... Pinsamt av BMW PR avdelning. Finns nog inte en förnuftig människa som har kört båda som kan inte dra slutsatsen att Z4 lirar inte ens i samma liga. Det måste ju ge otroligt negativ inverkan på försäljningen. Kunde dem inte hitta nåt vettigt att jämföra med? _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! | |
| Både i senaste tyska Sport Auto och i förra numret av tyska Auto Motor und Sport vann Z4an över Boxtern. Speciellt i Sport Auto fick bilen lysande kritik. | |
|
vad tråkigt att jag inte kan tyska. Jag har bara läst i engelska tiningar , tre sådana på senare tid och där var verdikten omvänd. Hade Boxter S som hyresbil under semester i Miami några månader sedan och var mäkta imponerad då . Men jag har alldrig kört en Z4 så egentligen borde jag inte uttala mig. _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Jag har kört både en Boxter och en Z4 (samt Z3 M coupe) och kan bara säga att ingen av BMW:erna är i närheten av vägkännsla mot Boxtern. Sen kan man tycka vad man vill om designen, personligen är jag inte jätte förtjust i Z4:an (Fiat designade caben), inte heller Boxtern riktigt då den är lite för lik fram som bak om man bortser från färgen på lyktorna (men det finns body kit och feta fälgar som kan hjälpa endel). Boxtern jag provade var inte "S" utan alldeles för svag = stor besvikelse. Sen är boxtern ganska plastig i kupen med sina lackade plastpaneler och plastiga knappar (lite japan varning!). Min Z3 är inte felfri men i min smak det bästa valet och motorn går inte att jämföra med ovan nämnda bilar, den piskar skiten ur dem. (Hoppas för Porsches skull att Boxter S är lite mer drag i). Sen står jag helt på Z3c 4 ever, vem kom på iden att jämföra Z4 med Boxtern? vore väl lämpligare att jämföra med Lexus cab eller MB SLK (den lilla!) vilka också är mer glidare än sportbil, vilket Porsche mer är klassad som. Men det är möjligt att en och annan går och väger mellan dessa bilar!? /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
jämförelsen är kanske mer på plats när Z4M kommer... _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.