|
|
|
|---|---|
M Carlsson |
Hej undrar om ngn har nåt bra tips vad jag ska göra med min 525a som är j-la svår att krypköra med..även vid 90-100 knyck utan större belastning samt lite orolig tomgång.Bilen är en finsksåld -88 =utan kat o lambdasond..har gjort en massa kontroller å justeringar men inte fått nåt bra resultat.. |
|
Har haft samma "strul" med min. Orolig tomgång, ryckig gång, bludder, allmänt slö, törstig mm. Kolla så du inte har vacuuläckage någonstans insugssidan. Duscha alla slangar, kopplingar, insug mm med startgas (motorn på tomgång). Om varvtalet ökar har du hittat läckaget. På min var insugspackningarna helt slut dvs. 3 st av 5. Det sitter en dubbelpackning och 4 enkelpackningar. Bytte dessa och insugningsbälgen och motorn blev som ny. Lycka till, mvh Mackan |
|
|
Prova även att slå i injectioncleaner nästa gång du tankar. Ibland kan det hjälpa förvånansvärt bra, ibland hjälper det inte alls.... Kostar ca 100kr (i Sverige) för en flaska Redline oil SI-1, så det är ingen förmögenhet som du spenderar i onödan om det inte funkar. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
markus00 |
Min bil står på BMW i Varberg nu inatt har haft samma fel som du. Det läckte visst luft vid insugssidan va nån packning som skulle bytas.... hoppas det ordnar sig nu |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.