|
|
|
|---|---|
|
I en tidigare tråd som jag inte lyckas hitta gnällde jag över timpriset hos BMW Group Göteborg. Temat var verkstadspriser. Idag fick jag ett mail från deras servicemarknadschef, som alltså läst tråden ifråga, och mailet publiceras nedan. Två saker måste framhållas: för det första har han rätt när det gäller priset, det pris om "ungefär 1200 kr/timme", för att vara exakt, som jag angav var den prisuppgift för felsökning som jag per telefon fick från BMW Group Göteborg. Felet gällde mystiska oljud i dörrarna/sidofönstren. Därmed alltså inte sagt att man tar dessa pengar för andra jobb. För det andra är det roligt att notera att forumet följs av proffsen. Inte alltför förvånande i och för sig, men som sagt roligt. En eloge är dessutom på sin plats för att han mailade och tog mig ur min villfarelse. En liten sak kan tyckas, men jag har i allafall återupptagit BMW Group Göteborg på min lista över tänkbara kandidater när det gäller verkstadsjobb på pärlan. Nedan följer mailet, något redigerat, inget namn eller epostuppgifter etc: RUBRIK: 1200 kr/tim Fel. Vår timdebitering är olika vid olika arbete, allt från 520 - 900 kr + moms /timme. Men dessa siffror används endast tillsammans med BMWs tidverk dvs. på de allra flesta arbeten så lämnar vi fasta priser. Övriga verkstäder brukar ge pris på hur lång tid de tar på sig att utföra ett arbete vilket kan göra att de ibland är dyrare än vad vi är. Den debitering som oftast ligger till grund för vår prissättning är ca 780 kr / tim men då skall man tänka på att vi inte debiterar efter använd tid utan ca 70 % av teknikernas tid dvs. 546 kr / timme + moms. Man kan räkna på många olika sätt. ( PS. Jag vet åtminstone 9 st andra bilföretag i Göteborg som har högre timpenning ) | |
|
Starkt jobbat av BMW Group Göteborg. Kanske ska vi skälla lite på säljarna också så blir allt bra :o) |
|
| Ser man då fyller ju verkligen BMW power sin funktion som opinionsbildare och en viss respekt/rädsla hos BMW ÅF för att "misssköta" sig och bli uthängda mer eller mindre öppet (liksom den fina goodwill/gratisreklamen som nöjda kunder alltid ger...) | |
|
BMW är en sann entusiast bil ! Därav så tycker jag att forumet fyller en bra funktion för BMW freak, jag tror att många som jobbar med BMW känner lika mycket för märket som vi alla gör på forumet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.