|
|
|
|---|---|
unc |
Är det någon som kan förklara om det är en gemensam styrbox till tändning och insprutningen på en 528 -97 eller är det två separata och var sitten den/dom? Kan jag ta boxen från kompisens 528 -99 och prova i min bil? Problemet jag har är att bilen för ett par veckor sedan slutade gå på alla cylindrar när när den blev varm och jag körde i stan men inte om jag körde på lansvägen. Min slutsats var att det blir varmare i motorutrymmet när man kör i stan och att det var något elproblem som bara uppträder vid värme. Jag har provat att byta alla tändspolarna och tändstiften och att göra rent vid alla jordpunkter som jag hittat, har även haft isär snabbkontakterna på alla möjliga givare och kollat gummibäljen på insugningsröret. Nu dom sista dagarna när jag letat fel och provkört har problemet uppträtt redan innan bilen blivit varm problemet verkar alltså bli värre. Jag skulle vara tacksam för förslag på vad felet kan vara. Man vill ju helst eliminera så många fel som möjligt innan man lämnar bilen till BMW. Är dessutom rädd att bilen ska stanna helt på väg till verkstan och då måste jag ta bärgare i och med att det är en steptronic. /Niklas |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.