|
|
|
|---|---|
|
Tjenare alla glada! Har någon några bra tips om vart man kan vända sig för hjälp med import av en BMW 328 E46 -98. Vill även ha hjälp med sökning av bil o.s.v. Ha de gött /Fredde | |
|
Ja när du har nyktrat till så finns det kunnigt folk här som kan hjälpa dig :-) //Palle Länk |
|
|
Hehe, ska ta och tänka på promillehalten. Nu när man inte har någon bil och cyklar så är det lätt att glömma bort sig : ) //Fredde |
|
|
:DDD //Palle Länk |
|
| Och tack för tipset förresten : ) | |
|
är själv i liknande tankar men har kollat lite i Tyskland och sverige och frågan är om det är lönt att hämta från tyskland..i sverige ligger dom från ca 150000kr och i tyskland från ca 130000kr men då får du + på ca 10000 med regbes hämtning och liknande + att du måste mest troligt montera i larm för ca 4000kr.. Men utbudet är ju större i tyskland och bor du närmare än jag gör (har 180mil ner till trelleborg) så finns ju fynd möjligheten!! V8? Ja tack!! |
|
|
Utbudet har ju stor betydelse. Jag vill verkligen hitta min "drömbil" och inte behöva betala mer än en liten förmögenhet för det. //Fredde |
|
|
Dyngrak, knappa in www.bmw.de på datorn så öppnar sig en fantastisk värld av begagnade bilar från auktoriserade (pålitliga) handlare i Tyskland. Det underlättar sökningen om du är slängd i tyska men det är nog inte nödvändigt. Klicka på Produkte, Gebrauchte automobile och sedan Online-Suche. Sen läser du importguiden här på BMWPower och när promillehalten närmar sig den lagliga är det bara att tuta och köra ner till Tyskland. Lycka till! My Bimmer is my mistress |
|
|
Du behöver inte ens kunna tyska längre på BMW.de. De har sökningen på ett antal språk nu. Inkl engelska. Och om du registrerar dig på sidan så har du ytterligare sökmöjligheter och behöver inte gå ingenom 100tals annonser för att hitta en bil som har just de tillvalen som du vill ha. ///Nicklas BMWCS# 4748 |
|
|
Nu blir jag glad : ) Tackar för tipsen. Skål på er ; ) |
|
|
Jag köpte en i Fredags . Hittade den på www.mobile.de Köpte den privat. Hittar ingen liknande här i sverige för under 160000:- Enligt min mening lönar det sig absolut. Men jag jobbar nu i Belgien så jag behövde ej betala så mycket för resan. Och har fri bil att åka och titta på eventuella objekt. |
|
|
Hej! Om Du privatimporterar - var noga med att kontr bilen mot serviceboken - rätt årsmodell på boken - har bilen varit krockad mm. Många är bluffade i mätarställningen. Kontr att alla originalnycklar finns med - der skall vara 4 st - mkt Viktigt! MVH Jan Holmberg Janne |
|
|
"Hej! Om Du privatimporterar - var noga med att kontr bilen mot serviceboken - rätt årsmodell på boken - har bilen varit krockad mm. Många är bluffade i mätarställningen. Kontr att alla originalnycklar finns med - der skall vara 4 st - mkt Viktigt! MVH Jan Holmberg" Tittade på en 328i i Linden hos en bilhandlare . Frågade på telefonen om den var unfallfrei.... och han sa att allt var ok.Åkte ner för att titta på den ,och såg att höger bakdörr inte gick att stänga ordentligt...efter lite fråger sa han att det varit en krock för 3år sedan... Tur för mig hade jag 3 bilar till att titta på.... Så även bilhandlare får man se upp med. |
|
|
Ja ni har rätt. Det gäller att passa sig så man inte blir lurad ; ) Tack för tipsen! //Fredde |
|
|
Tjena Janne !! (ennaj) Minns du mej, praktiserade i ope för en massa ar sedan hos Hasse B som mekaniker. Pysslade lite med din se-ksp om jag inte minns fel..........?! Vart haller du till nuförtiden ?! Antar att du nu ocksa kör bmw................! vänl.../Krister Bratt |
|
|
Vet någon om några importfimor som man kan anlita för import av bil som sedan också lämnar garanti? Autoo gjorde väl det, fast de har väl också gått i konkurs... Tacksam för tips! Mvh /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.