AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
818

ta bort gammal toning.

To
246
Tommy^
325 diesel touring -07
Jag Hade tänkt ta bort den gamla toningen(har bara på smårutorna)..Hur gör man på bästa sätt för att få bort dom?

För jag hade tänkt köpa solariplexus skivor till min bil.
Mycket billigare .900:- nånting istället för att lämna in bilen där dom tar 1400:- för bara bakrutan.

Tacksam för svar och tips

Länk
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Bara att riva av. Sen återstår borttagning av det gamla limmet. Har du tur går det enkelt med vanligt fönsterputs. Har du otur får du kämpa lite hårdare...

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Visa användare
92
Wernblom
318 touring -96
Funkar fint att ta bort limmet med varmvatten och ett rakblad av den styvare sorten...

Mange
Länk
X-
375
X-ray
325i -87
varma med värmepistol har jag hört, då smälter limmet och du får bort allt (från utsidan har jag för mej) det finns här nån stanns på forutmet så sök

I'll Rather Be Dead And Cool, Than Alive And Uncool!
jeppe_L
T sprit löser i stortsätt upp filmen bara att torka rent efteråt..
ta
90
tach
E36 325i
hur fungerar dessa solariplexus skivorna egentligen, om man har dessa på bakdörrarna kan man veva ner rutorna då?
ersätter skivorna dom riktiga rutorna?
To
246
Tommy^
325 diesel touring -07
dom är ca:2-3mm tjocka och ersätter inte orginalen utan man fäster dom på dom nuvarande rutorna ..

så Nej man kan icke veva ner rutorna så du får helt enkelt ta och köpa en bmw coupé =)

Länk
Visa användare
401
seastream
118d -08
Skippa t-röd, slit bort filmen spraya rutan m diskmedels vatten, sätt gladpack på limmet, låt sitta ca 15 min, sen e det bara att torka bort limmet. (insider tips ifrån en glasmästare)

seastream styled
Asken (AutoPower)
Efter vad jag sett av solarplexus kan jag inte rekommendera det men jag är säkert partisk
Mvh
Asken
När vi tar bort solfilm så drar vi först bot den gamla filmen. Vissa filmer får man bort lätt. Andra får man bara bort små bitar åt gången. Sen har vi ett speciellt medel som är till för att ta bort klistret från solfilmen. Samt en fönster skrapa. Men jag har testat med t-röd också & det är inga problem.
Danne
Glasmästare
ta
90
tach
E36 325i
Tommy:
Skulle gärna ha coupe men med 3 minime's blir det bökigt.. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.