|
|
|
|---|---|
|
Oj, oj, oj. Lite pinsamt att måsta fråga detta, men jag har inget val. Äger en 525 24V 1991 som jag måste riva toppen på och undrar därför någon vänlig själ om dom skulle kunna kopiera sidorna ur "BMW 5 Series Service Manual 1989-1995" som behandlar just detta med toppen, dvs allt för att kunna montera lös och tillbaka. Anledningen till att jag gör detta är att jag hamnat i en "i princip helt omöjlig ekonomisk situation" och har helt enkelt inte råd att köpa denna bok. På något sätt skall jag kunna kompensera vederbörande i framtiden för denna hjälp.. prickus@telia.com | |
|
tyvär har jag inte köpt någon rep bok än men jag vet inte om det är samma till 535 heller men om du inte har råd att köpa en bok för 200 spän så kan jag gissa att du inte kommer att ha råd att sätta ihop motorn igen heller bytte topp på en 528 -77 bara sotningssatsen gick på 2500 kr totalt gick hela historien på 5000 och då skruvade jag allt själv |
|
| Boken jag måste ha är den som kostar 900:-, Haynes tar inte 24-ventilaren. Hoppas att det bara är blockpackningen som är paj. Annars så kommer jag att ställa bilen tills jag har råd att repa... | |
|
pricken, Jag skummade kapitlet om toppdemontering, hujja, 37 moment, kommer att ta ett antal timmar. Sen skall den tillbaka oxo. Dessutom behöver du några BMW-specialverktyg bl.a för att låsa kammen i läge och hylsor för torx-bultar (dyra, ca 100kr/st) Du vet var boken finns om du inte ger upp, så slå mig en signal om du tänkt dig ner till kusten. /göran |
|
|
Hej, Har du funderat på att låna boken på biblioteket? Reparationsböcker finns där. Skulle det mot all förmodan inte finnas en sådan bok på just ditt bibliotek tar de hem den åt dig. Martin |
|
|
bokbussen menar du? alla bor inte i städer |
|
| Mycket riktigt, bor i en liten skithåla där i princip inget finns, men jag har fått låna boken av en vänlig själ så detta fixar nog sig. | |
henkeboy |
Har bibloteket rep handböcker? |
|
HenkeBoy: Javisst, det är bara att gå och låna om man skall göra nåt avancerat. Bra va?? Hanpe |
|
leri |
Haynes har en bok om 3-serien -91 till -96. Den behandlar M50-motorn (24V). Mvh Leif |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.