|
|
|
|---|---|
|
Bilen har kännts trögare & trögare sen en tid tillbaka, tappar "motoreffekt". Vridet börjar försvinna och det rasslar i motorn mer & mer, dock går den på alla cyl. som den ska. Behöver all hjälp jag kan få !! barre | |
RafkoM3 |
Det underlättar om du skriver vad det är för bil? /Rafael M3 Köhler Racing |
Andreas |
Slut kamaxel/vippor troligen. |
AC-Danne |
Lyft ventilkåpan troligen har en eller flera vippor gått av. |
|
Jag hade hoppats på lite mer intelligenta svar.. Hade nån vippa varit av så hade inte motorn funkat på denna cyl, eller ? Skrev dessutom att den går på alla cyl. Ventilhus samt topp är nyligen renoverat. Om någon har ett INTELLIGENT svar och komma med så är detta väldigt uppskattat !!! Tillägga att det är en 323 i barre |
|
marli |
Med den kommentaren får man säkert mycket hjälp.... Var sitter förresten ventilhuset :-) |
|
Med ventilhus menar jag hela det området som sitter under ventilkåpan, där ventiler, vippor och tillhörande sitter ! Och med min kommentar, om du nu tar illa vid är det upp till dig. Men min mening är dock inte att bli ovän eller komma i osämja med någon !!! Har man kommit så långt att man tar till forumet tilll hjälp, åtminstone i mitt fall, så betyder det säkert att jag har tittat igenom det mesta och vet inte vart jag skall börja söka vidare (utan att börja riva motorn). Det kan rent av vara en skitsak, vilket jag inte tror, oavsett vad är all underlättande hjälp välkommen. En tanke är att någon kolvring har gått av. Jag vet inte och vänder mig därför till ER om hjälp... MVH/undertäcknad barre |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.