|
|
|
|---|---|
|
Har en BMW328I e46 med 16" hjul.Funderar på att sätta på 18" men då måste jag nog ta bort "breddningen" är det lätt fixat.Samt vilken däck dimension skall man ha fram/bak för att det inte skall se för uppseendeväckande ut? | |
|
Vad har du för breddning menar du, spacers?? Köper du 18" med normalt et-mått (42) så får du utan problem på 255/35 bak och 225/40 fram. Dessa dimensioner är godkända av bmw. Se instruktionsboken. Det ser inte heller särskilt "fett ut", tycker jag iaf... |
|
|
Varför behöver du ta bort breddningen? 18" med gummi får inte var större i omkrets än 16", dvs du behöver däck med lägre profil. Så hjulet kommer ej ta större plats (om du ej anv. bredare däck) Breddning med spacers är inte heller tillåtet, köper du fälgar med rätt inpressning (ET) så får du rätt distans från början och du slipper obehagliga köregenskaper. |
|
|
Det är nog "spacers" jag menar.Den tyska killen sa att det var distanser så att hjulet kom längre ut. Det sitter idag 16" 55/205 så nog kommer däcket att bli bredare tror jag.Bilen är sänkt så jag kan inte ha en diameter större än 61,5cm med fälg och däck.Tänkte mig 40/225 eller nått i den stilen och om bredden blir problem så kunde jag plocka bort distanserna(spacers)..? |
|
|
Spacers är skit i vilket fall som helst. Använd fälgar med rätt Et-mått så får du en vähållning som håller bmw-standard samt sliter inte på hjulupphängning i onödan. Se instruktionsboken för fälgkombinationer och däckstorlek. |
|
| kan bara hålla med föregående talare, köp rätt fälg och du slipper spacers. | |
|
Kollat i manualen . Men BMW rekomenderar bara Fram däck225/45 17 fälg7,5x17 Bak däck245/40 17 fälg8,5x17. Kan jag välja 18" med dessa mått kanske ????? |
|
|
Vill du köra 18" kan du köra 8"-225/40-18 och 8,5"-255/35-18. Står verkligen inte detta i manualen!? Det gör det i min. "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Tackar. Jag har bara "owners manual for the vehicle" för 323 328. Kanske det inte är densamma. En fråga till ,är det lätt att montera bort spacers(distanserna) om jag behöver det?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.