AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.706

Någon som monterat sportavgas på 328 E46?

Sida 2 av 2
Släng på ett fullflödessystem från exempelvis Eisenmann, Remus, Supersprint m.fl samt ett resonansrör och jag garanterar att det kommer att mullra GÖTT.

/D

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Kanada,

Så här skrev Wendtan:
"M54 TU 320-325-330 E46 har dubbla rör hela vägen. Däremot har M2TU 320-323-328 enkelt hela vägen från katalysatorn"

Det ska vara anledningen till att byta endast bakre ljuddämpare blir en liten skillnad.

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Pa
414
Padde
535i -86
118d -12
Skoda Fabia 1,4 tdi
Haha...gammal tråd detta, Wendtan diskuterar att modda sin 328!

Jag begriper inte resonemanget alls eg. Är det inte "klassigt" som fan med en mjuk len men kraftfull sexa som drar bra utan att det hörs en massa?

Jag gillar det diskreta morret, men medger att den akn tendera låta lite ansträngd på topp trots att den drar. Men inte alltid, vissa gånger får man det rätta knorret tycker jag. Vid viss väderlek låter motorn bättre.

Hur får man lite mer spets och klang på toppvarv om man nu vill ha det(?)

Tyst är snyggt :)
Et
65
Etnica
E46 M3 Manuell ESS VT 575 Kompressor -01
E46 M3 -02 Smg.
E46 330i sedan M-sport -02.
G31 540ix -19. Bm3 e30 Xhp.

BMW CS #6552
Gör ett försök och lyfter denna tråden lite.

Är det någon som tagit bort en eller två av dom tre dämparna och ersatt med raka rör fram till sista?

Vill ha mera ljud i 328:an. Så en ljuddämpare i T304ss och raka rör borde väl ändå få den att låta lite?
Frågan är om det kanske blir för mkt?

Skillnaden blev ENORM när jag bytte från original till Supersprint Race på min M3:a nu. Går självklart inte att jämföra dom två bilarna ljudmässigt, men av alla svaren här att dömma lär ju inte det hjälpa med bara en ny dämpare bak till 328:an.

Nu bytte jag även till extraktor grenrör.

Forza Extraktor grenrör.
Race katt 100 cells.
En oval dämpare strax innan bakaxeln.
En japs dämpare på slutet.

Total kostnad med 3" rör svetstråd osv = 4400:-

Låter så här mycket. Länk

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Et
65
Etnica
E46 M3 Manuell ESS VT 575 Kompressor -01
E46 M3 -02 Smg.
E46 330i sedan M-sport -02.
G31 540ix -19. Bm3 e30 Xhp.

BMW CS #6552
Det låter bra det dära!

Kommer dock inte byta headers, men kör på race kat, mellan dämpare och Milltek slutdämpare.

Tack för svaret! Var precis det jag var ute efter :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.