|
|
|
|---|---|
|
Tjenna? Nån som vet varför min kupéfläkt brummar kraftigt? På 1:ans läge hörs det nästan inget, men på alla de andra på brummar det riktigt mycket. Nån som vart med om detta på en E28 kaross? | |
|
Hej! Det är mer eller mindre standard på e28:orna. Har för mig att det är lagerna i fläkten som blir kassa. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
ok.........e de dyra att köpa? även svåra att byta?? Eller får man köpa en ny fläkt helt enkelt? |
|
|
Hej! Ärligt talat vet jag inte, hade problem i min 528:a men jag hann byta bil innan jag åtgärdade det. Tror nog inte de är farligt dyra, nog snarare lite knepigt att byta, eftersom jag inte vet om man tar det inifrån eller utifrån. Förhoppningsvis är det någon annan vänlig själ här som kan svara på det. Lycka till! Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
Lätt och byta fläkt iaf(tas från motorutrymmet)..Lagermissljud är det,en del har visst kunnat "smörja sig" ifrån problemet(inte jag ska tilläggas). Annars är mitt hetaste tips>>>Kolla sök inlägg(uppe till vänster).Detta har diskuterats mycket tidigare.. Mvh Janne. |
|
|
Ny fläkt kostar ca 2000:- Går dock att få tag i begagnad på skroten, bara att ringa runt... Länk ps. Det är lätt att byta den, sitter bakom ett skydd vid torpedväggen, alldeles under torkarna... |
|
rsarits |
Min lät illa, det visade sig vara ett av bladen som fattades, obalans alltså! Jag bröt bort ett blad precis mittemot, =fläkten tyst! Naturligtvis smorde jag upp lagren när jag ändå höll på. Micke |
|
Ok, juste. Tack för tipsen. Jag tror inte det är mera snack om saken. Får antingen prova fetta in skiten eller köpa en annan fläkt helt enkelt. MVH: Johan |
|
|
Enkelt sagt, ja...det har nog alla E28-ägare varit med om... min reservare BRUMMADE det om (slaktad och sänd till himlen) Min svarte småbrummar på läge 2 o läge 3 vill jag inte använda.. Håller i övrigt med de andra: sök inlägg om det... __ #232 E28registret Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.