AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
306

535an vs e T4

-BeeMWe-
Ska en 535a köra ifrån en T4 ?
sv
334
svenne540
Bmw 540ia -94
tveksamt.. men i övre registret borde den göra det!! det är vad jag tror..

svenne540
fe
1.676
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
tror det kan bli kämpigt, går som skållade råttor de motorerna..en T4 ska göra 0-100 på 7,3, något bättre än BMW'n alltså, och toppa 235km/h enligt fabriksuppg.
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Har ägandet av en T4 på samvetet och sponant känns det som en match där körskicklighet och skick på växellådan kommer att avgöra. T4:an är ju marginellt snabbare i originalskick men det är bara med en bråkdel av en missad växling. Av erfarenhet vet jag dock att man med enkla medel kan "skruva" till en T4 så att den klipper en original 535:a med hästlängder.

T4:an var en trevlig Go-Cart men varken växellåda eller framvagn vad dimensionerade för prestandan.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag rejsade mot en trimmad T4 med en 323 e36 för 2 veckor sen på Linköpings motorstadion. Han körde ifrån mig på raksträckorna, men inte på det kurviga partiet. Där var han mycket långsammare. Varvtiderna var ganska lika trots att han hade ett effektövertag på minst 50-70hk.
//Marin
-BeeMWe-
Ok jag undra för jag låg bakom en vid ett rödljus och han maxade så jag gjorde samma sak, jag kom ikapp de förlorade metrarna iaf.
scorpio
Hej ja har testat mot en t4:a med min 535:a å dom är ena pigga rackare så de va jämt men den ville inte riktigt va med när de blev kurvor på vägen men annars va inte skillnaden stor. en 850 turbo är lättare å ha att gära med den blir efter vid röd ljusen men inte grinade han för de för ja rasade 3:ans växel suck..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.