|
|
|
|---|---|
gsandlund |
Hur mycket bensin tar era 325:or E30? Litar inte på tillverkarnas siffror då sitter det ju någon med ägget under foten. Så min fråga är vad dom drar om man kör aktivt och inte planerar sin körning så väl. Allt från... till liter per mil? |
|
Har 325 maskin i min, drar precis på körstil.... Om jag gasar fullt hela tiden och leker järnet skulle jag tro 2-3+liter/milen... Annars bruka den dra allt mellan 0.6-1.0 liter/milen, men som sagt, man kör med ägg under foten då.. 1.5 sku jag säga stämmer mest in i medelförbrukning för mej.. |
|
| 0.73/m - 30 mil | |
hjulet |
min ligger mellan 1-1,2 liter milen blandad körning, och det är utan det berömda ägget... drar betydligt mindre när man kör längre sträckor... enligt modellguiden skall den dra 1.02.... |
Rico80 |
dra ca 0.95 blandad körnig utan nått ägg =) *Gaspedalen har bara ett läge i botten* |
|
Ca 1.5 liter/mil blandad körning. Brukar komma ca 35-45 mil på en tank. Länk |
|
tqs |
Brukar snitta runt 1,05-1,10 på en tank. Inga ägg under gaspedalen. Sträckkörning på landsväg/motorväg har jag kommit ned i 0.75l/mil. |
| Senaste kollen visade 1,15 l/mil. Detta vid väldigt blandad körning, men mycket buskörning =/ | |
|
På Europaresan förra året 700 mil drog den 0,95 l/mil exakt uträknat på hela resan! 4 pers o full packning. Snittet innefattar mycket storstadskörning, alpkörning och mycket hård körning på autobahn. Plus lite lugn landsvägskörning. Ganska hård körning totalt sett. Får ungefär samma förbrukning här hemma. Blandad körning med ett par långresor per tank. 0,95 l/mil alltså. mvh |
|
|
brukar ligga på nästan exakta litern vid blandad körning..men motorvägskörning mellan 0,7-0,8l 325:or drar väldigt lite vid lungn körning men rätt mycket när man vill gasa lite!! Länk E30 körmaskinen nr.1 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.