AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
437

Vad ska man kolla efter.

Ska iväg nästa vecka och kolla på en 730i -92 svsåld två ägare plysch ac 22000 mil. Vad är rätt pris? Vad ska man se upp med?
Cirka 40 000 skulle jag tro. Dock beroende mycket på i vilket skick bilen är i och vilken utrustning som finns/saknas. Ett bättre alternativ är att satsa på en 93:a anser jag, då v8an är både starkare och snålare och framförallt en modernare konstruktion.

Dessa frågor passar bra under forumet "värdering" annars...:-)

Simon
Sp
507
Speddy
730i V8 -92
730 av årsmodel -92 o framåt finns med både V8 o rak 6:a i E 32 karossen. Kolla fram o bakvagn (om den ålar sej på vägen så är nog bussningarna i bakvagnen slut, konstiga klonk i framvagnen byte av stag i framvagnen). Tung bil, busningar o annat tar mycket stryk. Att ventilation funkar, kyla värme(ska inte lukta glykol...en svag doft brukar dock nästan alltid finnas. En sjua ska kännas "tigt" att köras. Rost brukar komma mellan grill o lysen o nere vid nedrelisten på framflyglarna. Avgassytem är jävligt dyrt (är dubbel plåt, mitt ytre lager släppte för 4000mil/ 1,5år sen). Annars så är det väll motor låda bromsar...vad jag vet o haft som symtom på min. Kolla utrustning också..värme stolar/dubbla rutor osv.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.