|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Kan man inte köra ner i bromsprovaren eller upp på lyften vid besiktningen får man använda en alternativ kontrollmetod. Detta är aldrig ett skäl att neka en kund att utföra besiktningen eller anmärka på att kontrollen inte kan utföras. Jag har besiktat ett flertal bilar som helt enkelt inte går att köra in i hallen, då får man improvisera... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Kommer ihåg kommentarerna från besiktningsmannen. Dj***la ungdommar, varför i hel**te ska man ha en bil som inte går att köra med. Men det var länge sedan, och det var inte min bil, den blev med tvekan godkänd :-) |
|
|
kommer du själv ner i bromsprovare Jeppe??? din fete50 är väl ganska låg med, vad jag kan se på bilderna åtminstone =) Snyggt! Diesel-räsern Länk |
|
|
Kan man inte köra ner i bromsprovaren eller upp på lyften vid besiktningen får man använda en alternativ kontrollmetod. Detta är aldrig ett skäl att neka en kund att utföra besiktningen eller anmärka på att kontrollen inte kan utföras. Jag har besiktat ett flertal bilar som helt enkelt inte går att köra in i hallen, då får man improvisera... Härligt! Slipper jag oroa mig för oktober-besiktningen också =) Danke Bass |
|
|
Några saker man ska se upp med om man kör ordentligt sänkt bil. -Parkeringsgarage, ramperna mellan våningplanen kan vara skarpa. -Alpvägar, väldigt lätt att bli hängande på bottenplattan i innerkurvorna i serpentinerna. -Ta INTE bilfärjorna till kontinenten, kör över Danmark istället, min kollega "häktade i" avgassystemet, systemet + katten + bensintanken fick bytas, det kostade MEGABUCKS.... |
|
|
Bra råd.. funderar ju på att ta färjan till Finland i sommar.. haha, långa vägen runt vårt land nu rå? Nää.. jag hoppas o ber att jag enkelt kan ställa om höjden på bilen.. vi får se imorgon.. hämta hem bilen då!!! Förbannat roligt och nyttigt forum detta! |
|
|
Jadå, bromsprovaren är inga problem med min bil. När den ska upp på lyften däremot måste man välja rätt lyft, annars tar det i rejält... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
tjena kompis jag har exakt samma problelm fan när man sitter fyra i bilen måste man ta det väldigt lugnt när man kommer till en fart hinder, bilarna bakom blir säkert föbannade. Men det ser grymt tuft ut när den är låg. Ha det lågt men ta det försiktigt. Bmw is bmw |
|
|
Tja ja hade en gång en volvo.... ja o en kille kom på den underbara iden att värma ihop fjädrarna (avråder bestämt mot det!!) 1.satte en planka emot taket/väggen i garaget diagonalt mot kofångarn. 2.sen körde man så att plankan tryckte ner bilen till den höjd man ville ha!! 3.sen värmde man fjädrarna på plats med gasen!! sagt o gjort tyckte bilen vart "skitbra".Efter ett tag skulle man ju bes!!For in på bilpr.(de vart inte glada ,först tog framspoilern i på bromstestet,sen när vi skulle upp på lyften fick vi lyfa på varsin sida!!Sen när vi kom upp på lyften!! Ojojoj va elaka de blev!! Fjädrarna såg ut som ett c .ungf.hotade att sätta k.bud,men efter heligt lovande att ja skulle byta direkt när jag kom hem (hade fjäderben i bakluckan)fick jag en tvåa o fick köra hem! kom att tänka på detta,när ja läste tråden!! en upplevelse från svunna tider! Johnny. bmw,what else!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.