AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
457

Jag har problem med list lackering

jHej .jag ville lacka alla svarta dör lister ,men får olika svar att detgår bra , annan lackerare säjär att det blir bara ski... har någon gjörd deta ? Tack för svar
Visa användare
878
rodge
Bmw 745 e65
Blir kanonbra om du är noga med förarbetet, fint slippapper ordentligt samt grunda.

rodge dodge
BMWCS # 5251

Länk
Cl
317
Clintan
325i -87
750iAL -95
Tjena! Är utbildad lackerare, som rodge säger, slipa noggrant å grunda, sen är det minsta saken i världen!

Lycka till!

Clintan
AIex
Kör först med 240 papper och sen med nåt finare typ 400 eller 500 och slipa noga sen lägger du på slipgrund och finslipar till det och lackar sen. Har själv gjort så och det blir mycket bra resultat faktiskt!

Mvh/Alex
TACK. men de är inte jag som ska göra detta.Men lack på listen på stötfångare ska åksa holla.BMWsäjer att den håller innte på grund off stensköt.
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
jag har lackat jag är nöjd med det dock måste man bahandla plasten med någo typ av medel innan annars släpper lacken se bild nedan !!!

Mvh/ Daniel

Länk
TACK daniel men vem gjörde detta, Jag bör åksa i ystad Kan du vissa bilen slå en signal på 0704487327 . Tack
Cl
317
Clintan
325i -87
750iAL -95
Tjena igen!

Inser att alla hjärnceller inte var vakna vid mitt förra inlägg,
insåg inte att det handlade om plastlister.

Det ska användas en speciell plastprimer om man ska vara seriös, samt att man ska ha mjukmedel i både grund och topplack.

Clintan
jag hade tänkt att lacka listerna på fredag....har lackat lite andra grejor på bilen innan (frontspoilerläppen, speglarna, torkararmarna)

det hela borde inte vara svårare än att slipa ner listerna lite, rengöra dom, sen köra med plastprimer ett par lager, sedan grundfärg och sen lägga på lacken...vad menar du med mjukmedel?

BMW, Bayerische Motoren Werke
Cl
317
Clintan
325i -87
750iAL -95
Tjena! Mjukmedel finns i ett antal varianter, jag gillar via sensitive bäst, den luktar gott.. ;-)

Seriöst: Mjukmedel blandas i grund och topplack för att göra
färgen mer flexibel, lämpligt vid lackering av plastdetaljer
så att färgen inte spricker, samt att det i viss mån skyddar bättre
mot stenskott.

Mjukmedlet blandas i färgen, vid "riktig" lackering, och är alltså inte möjligt att använda vid garagelackering mad sprayburk.

Clintan
Visa användare
328
bmw-robban
525i Touring -92
528i -82
Är det dom cromade listerna så kommer det faan inte gåå:( Då måste du slipa eller glasblästra dom:D

Är du redan användare? Logga in i menyn.