AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
467

525 i startar riktigt dåligt!

Visa användare
14
Micke_o75
525tds Touring -98
Hej!

Startar riktigt dåligt, vid felaktig beröring på gaspedalen vid tomgång så dör den direkt. en konst att ta sig framåt...

Symtom: Bluddrar Miständer, Svag På höga varv går den bra ! Precis som den ska!!!

Vad kan det vara. Någon som vet en vanlig orsak???

beemer2go
Visa användare
453
Propeller
325iM Touring -07
Min 530 -93 lider av svajjig gång på låga varv. Tomgången är jämn men så fort jag rör pedalen så svajjar varvtalet, ibland så mycket att motorn dör. Det är en konst att krypköra. Min kunskap vet ej om det finns liknelser mellan bensin & dieselmotorn när det gäller svajjet - men på bensinare är det väl vanligt med tomgångsmotor, insugsmembran eller i vissa fall defekt lambda. Själv lär jag få veta på onsdag, då är det service.
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Jag skulle misstänka att förpumpen är dålig. Det kommer antagligen luft i systemet. Blir den mera svårstartad när det är ca 20 L eller mindre bränsle kvar i tanken? Då är det med stor säkerhet förpumpen i tanken som är boven.
Visa användare
14
Micke_o75
525tds Touring -98
Hej Igen ! DMin bil startar bra 525tds... Men polaren har en 525i bensin som har dessa tendenser... Har spekulerat ang lamda sonden eller någon form av givare som styr bränslet...

Håller på att spana innom området...

beemer2go
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Aha OK. Jag trodde du menade din 525 TDS som startade dåligt...
Visa användare
10
MAttE9
525iA -90
tjena..
precis detta prob fick jag i förrgår..
lämna in hos bmw, det var nån jäkla inprutningsplatta lr nåt skit..
nu funkar de iaf! : )
mvh
mattias

/ MAttiAS
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.