AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.044

Vilka amatörer!

Sida 1 av 2
Pe
86
Petra
Bmw 328 Coupe
Vilka amatörer det finns!!
Någon har varit på min bil inatt igen.
Dom har tagit min m-front + mina spegelglas!!!
Bänt i mina framrutelister så dörr plåten har blivit böjd.
Hoppas amatörerna blev nöjda med mina spegelglas vad nu ska ha dom till......
Ville bara beklaga mig lite varför man inte kan få ha sin bil ifred.
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Bara att beklaga...
Är det 328:an du har i galleriet som blivit plundrad?

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Pe
86
Petra
Bmw 328 Coupe
Ja, det är det :-(
Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Det var tråkigt att höra!! Vilka idioter det finns överallt!!
/Kidde

Äkta körglädje finner man i en BMW...
Visa användare
56
Jonas_320i_85
BMW 320iA -85

Kawasaki klx 300R -97
Ja, idioter finns det överallt tyvärr..här om veckan var det någon som roade sig med att sätta en känga i sidan på min 320..Så jag vet hur det känns..fattar inte att man inte kan få ha saker ifred..E egentligen bara en hagelpumpare som funkar som billarm..

Beklagar "smärtan" petra.

hoppas allt löser sig så bra det kan!! :=)

MVH

Jonas
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
svintråkigt!!!!!!
Ska du ha en annan front nu då?
alltså inte M3 eller??

Stjärnan under huven...
Pe
86
Petra
Bmw 328 Coupe
Nej, jag ska fortfarande ha M3 front.
Man får väl säga till så dom svetsar fast fronten så kan dom stå där och slita hur mycket dom vill :-)
Men då fördärvar dom väl bara en massa annat.
Då lär du få en bra match med försäkringsbolaget då M3 fronten inte anses vara seriemässigt utförande...

Lycka till !!
(du kommer att behöva det...)
Gasar_Magnus>>>men om man har kvitto på att man köpt och monterat denna front så borde det rimligtvis bevisa att det är denna front som satt på bilen vid stöldtillfället.

/D

P.S Samma sak om man köper nya fälgar och däck till bilen och dessa blir stulna. Menar du att f.b skulle ersätta dig med fabriksmonterade fälgar trots att du har kvitto på inköpet av nya? Tveksamt.

/D

Pe
86
Petra
Bmw 328 Coupe
Om inget annat så har jag ju foto på bilen hur den såg ut innan dom fördärvade den för mig....
Nja, frågan är om det hjälper när dom flesta villkor har följande två skrivingar:

Försäkringen ersätter ej merkostnad då bilen avviker avservärt från serie utförandet

samt

Försäkringen ersätter ej merkostnad då lackering avviker avsevärt från serieutförandet

dvs

Kvitto eller bilder hjälper föga om man har otur ( bolagen går dåligt skall spara överallt numera) och RISKEN finns att du får ersättning för standard E36 kofångare olackad ( om det är det som egentligen skall finnas där)

För fälgar då man vanligen bara har en omgång på bilen i taget gäller VANLIGEN försäkringen ( dock finns oftast ett max belopp kring 25 000:- sen krävs tillägs försäkring mm)

Sen kan det ju gå fin fint med och om återställer bilen i samma skick som innan ( MEN betänk att så länge du har en "vanlig" försäkring så avser den en 328 -96 i normalt skick med tanke på ålder och slitage, "ombyggda" bilar kräver vanligen tilläggsförsäkring för full kostnadstäckning)
ormen
välkommen till klubben!!! får inte heller ha mina bilar i fred, den sketna 318 jag har nu, har de försökt komma in i 2ggr trotts larm, men misslyckades... dörren var sabbad o mejseln av i låset... har även försökt med att ha en ful nissan för 5000:- på gatan, men inte den heller fick vara i fred... en smitare rammade hela sidan o stack, +2 inbrott...

vad ska man hitta på??? ska fan plugga dörrarna men taskigt om batteriet laddar ur....

"Vatten är livet men Öl är livets vatten"
Blir bara ledsen och förbannad när jag läser inlägg om sabotage och skadegörelse av bilar. Själv fick min bils båda bakljus känna på någons karatefärdigheter 3 dagar efter att jag hämtat ut bilen ny. Suck, som tur var var det bara lyktor och dess glödlampor som skadades och således blev det inga repor på lacken. Nuförtiden står pärlan i garage nattetid och det är jag SÅÅÅÅÅÅ glad över:)

Hoppas att det löser sig till det bästa för dig PETRA med F.B

/D

Pe
86
Petra
Bmw 328 Coupe
Tackar jag för :-)
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Bara att beklaga :( Typiskt Malmö :-(

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
BMW...
Idioter finns det tyvärr gott om. Det tråkiga är att jag får den bilden att dom verkar vara mer angelägna att ta saker när det står just BMW i fronten... Avundsjuka eller komplex ?...
Man borde ha nån typ av elektriska stötar när man låser bilen som sedan känner av nyckeln när man närmar sig och slås därefter av.
Hoppas du får det på försäkringen iallafall.

Det finns bara två bilar. Antingen en ny BMW eller en begagnad BMW.
Har läst någonstans på nätet att det i bla Sydafrika är tillåtet med billarm som skickar ut ganska många Volt genom förarstolen om någon obehörig försöker tjuvkoppla bilen. Hehehe, skaplig solbränna på skinkorna för den lycklige.

/D

Klart du ska få en ny M3-front, bilen kunde ju beställas från fabrik med M-front. Om någon snor ett M-paket från en bil som har det så måste de såklar sätta på ett nytt M-paket. Lite surt att ha köpt tex en ny 330 med sportpaket, också ersätter FB det med ett vanligt "paket" vid stöld.

/T.P.
Länk
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
Min front blev stulen det va inga problem att få ny ju Petra.
,,,,,,,de räcker med foto!!!!!!!!
Lycka till!!!!!!
Jag vet hur det känns jag blev av med huven oxo ju........

Stjärnan under huven...
Det var den absolut SNYGGASTE 328an jag har sett! Någonsin!

BMW M3 *Flight instructions not included*
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.