AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.786

Hur länge behåller ni era bilar?

Sida 2 av 3
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Hade 520:n från slutet på -97 till mars -03.
Nuvarande 530 kommer jag säkert att behålla i 3-4-5år om den inte krånglar allt för mycket.
Suget efter en E39 540 finns där :-)))

Mvh
Patrik

Har bytt bil minst 1 gång om året innan men har blivit så extremt trött på det och har hittat min modell nu så nu bygger jag så mkt att det blir omöjligt att sälja den. Jag har tänkt att utveckla den några år nu och sen får man se vad som händer.

Den där eländiga japsen till bruksbil får rulla allt mer eftersom Coupén verkar trivas i garaget :)
Har haft 9 bilar på 13 år, så ca 1,5 år per bil.
28 månader är den längsta tid jag haft samma bil, kortaste knappt 2 veckor (stulen)
Av dessa 9 var 3 st BMW, inklusive min nuvarande.

--------------
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Första bilen använde jag ett år (står avstäld förtiden). E36 jag har nu skall jag ha helt till man har råd med nåt grymmare (les:M3)
Fast.. har bara haft den i 1mnd så man har såvidt börjat leka o pyssla me den ;)
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Ett år per bil ungefär. Helst vill man ju bara köpa ny bil utan att göra sig av med den gamla :)

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Var är "Tompas", han byter nog bil oftast av alla! Har väl hunnit avverka en 20 bilar på 2 år eller hur är det Tomas? :-D

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Allt ifrån en vecka till flera år. Men brukar alltid har en vardagsbil och sen resten bytar jag runt med, köper och säljer.

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Har haft M3:an i snart 3 år...rekord för mig!
Da
176
DannyDallas
635CSi -86
535iA -92
520i Touring -92
Hej!

Ca 1,5 år sen är det dags att byta.
Förutom 635:an...den kommer jag alldrig att sälja...om det nu inte skulle komma nån och vill byta mot en M635...

Mvh Daniel
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Du har nästan rätt Kalle ;)
Är inne på min 16:e bil nu, och sex av dom har varit BMW.
Är 19 år gammal förövrigt.

Lovar mig själv varje gång jag köper en ny att denna ska jag ha lite längre, men det blir mest 2-3 månader. Som tur gör jag ingen förslust... oftast.

Nä, nu börjar det snart rycka i bilbytartarmen och då kommer väl annonserna ut ;)

1.001
joakim E
523i touring -00
har haft 8 ny bilar sirekt från butik och 11 begade bilar (bmw) sammt 6 andra märken under en period av 8år.

har just nu bara en bmw (525Tds 94) men x antal märken tex 1 ford, 1 volvo, 2 saabar, 1 austin och en porsche.

väntar in nya 5serien innan det blir någon mer bil, men behåller oftast bara de splitter nya bilarna tills de gått ca 2000mil ca 1 år sen blir det en ny igen

Joakim Eriksson
Jag kör bmw vartannat år och sparar pengar genom att köra billigare bilar vartannat år. För ett år sedan sålde jag min E38, men nu har abstinensen blivit så stor att jag har köpt mig en E32 som jag tänkte rusta upp.
Min första höll jag kvar i 3 år sen bytte jag till min nya pärla. Tycker inte man ska gå efter år. Trivs man med bilen behåll den, annars kommer man bara ångra sig.

15" wheels är manligt!

BMW vad annars?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Satt just funderade på vad den ekonomiska formeln som säger "när" det är dags att byta bil (rent ekonomiskt då alltså). Jag har läst den (här på bmwpower kanske?) men kommer inte på vad det var. Skiljer sig säkert från bil till bil.

2 år är nog en ganska lagom tid, oavsett bil börjar man nog tröttnat lite efter det (mclaren f1 undantaget då kanske ;)

beemah
Kommer att behålla min så länger jag har råd att ha den kvar!! Vilket jag hoppas är för alltid!

MVH
Beemah

BMW CS #2769
Kolla in min renovering: Länk
mo
267
moonflower
525 TDS Touring -93
320 Cab -90
M5 -89
635 Csi -85
728i -84
mellan tre veckor och tre månader ungefär:-). Men tolvis har jag haft längre!

"let the Best Machine Win!"
Buspelle
Ca 2 år i normalfallet. Har haft 18 bilar under 28 år. Känns dock som om nuvarande M5an kommer att behållas för gott....
Ungefär 1 år.
Max ett halvår blir det ungefär, ofta kortare tid.
Det är kul att byta bil !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.