AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
523

Fem gripna för sabotage på E 18

Länk

Skönt att se att sånna j**la idioter åker dit.
"de ville se vad som hände när bilarna körde in i hindren"

/Wille
Länk
Ja man undrar vad folk tänker med, men det blir väl som vanligt, de slipper undan p.g.a. åldern...

Hade de velat ta reda på vad som händer kunde de ju bett om att få låna sina föräldrars bilar o testat själva...

Men men, i ett land där man får 2 år för att styckmörda någon och det samma dags utdöms en dom på 12 år för kidnappning av en miljonärsson så ska man nog inte förvänta sig att det blir ett lämpligt straff för dem här ligisterna...

Ursäkta att jag gled från ämnet lite...
Tänk i USA, där hade dessa gossar gått i oranga overaller ihopkedjade och rensat vägrenar i Arizona från skräp i 10 år framåt, allt undet övervakning av en bister polis i Ray-Bans och Stetson hatt sittande i sin sumpiga Ford Crown Victoria med hagelbössan i knät....

Ibland önskar man att Sverige tagit efter detta och inte McDonalds och en massa annat USA skit....
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Här i stan har ungdomarna (barnen) i mindre nogräknade områden roat sig med att kasta stenar från en bro på bilar. Och det är sällan småsten direkt. Det är folk som har fått motordelar havererade p.g.a. att en sten trillat ner och förstört motorhuven och slått sönder saker under den.
Många framskärmar, hjulupphängningar, motorhuvar m.m. har gått sönder p.g.a. detta.
Varje gång jag kör där förbi och det står någon på bron så spänner jag ögonen i dem och ser till att de verkligen ser att jag fattar vad de håller på med. Som om det skulle hjälpa, men jag har fortfarande inte fått något kastat på mig.
De småjävlarna skulle kastreras och försättas i kloster resten av livet enligt mig.

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
ant
Återstår att se om dessa ynglingar är någon man känner igen. Dom blev tagna på bar gärning några kilometer från mitt område där jag bor.
Om så är fallet ska jag för all framtid ta avstånd från dem. Det dom har gjort har pågått under så lång tid och fått så pass mycket uppmärksamhet att något måste ha klickat tycker man.
Åtalet bör kunna läggas under rubriken mordförsök??
Det kan ju även hända att dom har fått inspiration av alla de tidigare fallen som inträffat tidigare.
Men iden att göra något liknande är oförsvarbar om den skrider till verket.

==========
Länk
Oakman
Ja, fy fan... får hoppas att de får ett rimligt straff.
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Kriminalitet i sig förstår jag mig faktiskt på av nån sjuk anledning!
Om nån j"vla pundare till exempel rånar mig så har jag på nåt sätt viss förståelse för det. Men det är en annan sak när ett par jävla ungdomar ( observera att de är i min ålder) kastar ner "hinder" på vägen som om det är nån jävla hinderbana man ska åka igenom, de här borde inte få ta körkort på minst 10 år och få sina förbaskade studiebidrag indragna för gott! Det finns ingen ursäkt för det de gjort!, för grejen i sig är helt meningslös, man sabbar för andra och får inte ut nåt av det själv!
Tack för ordet

Mvh Mohsen
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Riktigt synd om dessa killar.. måste fattas nåt i hjärnan (om dom är utrustade med det)..
Btw. hur f-n kan man ha förstålse för at nån rånar..?
Det betyder å inte klara skilja på mitt och ditt. Rån kan sees på som en avundsjuka. "jag har inte pengar, så jag snor nån annans"
Samma med dessa vandaler som repar upp bil etc. Avundsjuka. Okej, dom tjänar inte det som dom har gjort i kronor o öre, men kanske dom har det jättebra efteråt å ha fått förstöra för dom "rika"
Tror inte du hadde haft förståelse om någon hadde vandalisert din framtidiga BMW Mohsen...

Vel, det här var kanske lite utom tema, men man blir så förbannad på dom som inte kan låta andras saker vara i fred.
Br
213
Brogren
330 dx touring -16
320 d -18
En bekant till mej fick en sten i vindrutan som släpptes från gångbron vid Järna. Klarade sig turligt nog med en sprucken ruta. Det gick sämre när några amerikanska ungdomar roade sig med samma sak i Frankfurt för 3-4 år sedan kommer inte ihåg hur många som strök med.
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Einvind: Det va ju ekaxt det jag sa! om nån snor min framtida Bmw, så har han tjänat på det, vilket jag har förståelse för, men om han hoppar på huven 25 gånger om så har alla förlorat på det! förstår du mitt resonemang?

Mvh Mohsen
Ei
656
Eivind
Mohsen: Tror vi tänker likt här. Men kanske inte helt.. Kanske jag som missade nåt.
Om en hoppar på huven 25 gånger, kan den personen "tjänad" på det.. inte i pengar, men kanske han mår psykisk bättre av at förstöra för andra.. fattar du vad jag menar nu ?
För det finns värkligen dom som tycker om å förstöra för andra..
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Einvind!

Jag har aldrig upplevt det men om nån mår BRA av att ha sönder ens egna bil!" då är det din princip som gäller :) Men om de gör det för att de itne har bättre för sig! så är de en annan femma! tror vi tycker likt varann ändå! :)

Mvh Mohsen
Ei
656
Eivind
Tror jag me.. End of that discution :)
Btw. inte slå sönder sin egen bil.. Andras bilar menar jag.
VIP
Hände mig en gång, en polare och jag var på väg in till stan med min Alpina.

Det var på vintern, då är det två fjortisar som kastar stenar på min bil när vi passerar.

Dom hade gömt sig bakom ett staket.

Vi stannade direkt, sprang efter ungarna och gav dom lite spö.

Sen band vi fast dom i baksätet och körde till farbror polis.

Det gick tyvärr inte anmäla dom för dom var inte myndiga tydligen, men i varje fall så kom deras päron och skällde ut dom.

Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Jagade ni de och gav de spö, och band senare fast de? är inte det ett mycket grövre brott? Misshandel, olagafrihetsberövande, säkert en massa olaga hot! Det vare det glidigaste nån gjort!

Mvh Mohsen
VIP>
Du borde fått diplom!

mvh/

Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.