|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Jag har fått följande intressanta problem med min 750 ! 1. Instrumentpanelen fungerar inte utan lever ett eget liv..... mätarna hoppar och snurrar runt samt att vägmätare och färddatorrutorna är släckta. 2. Efter att jag bytte batteri härom dagen så så står det bara PPPP på själva färddatorn och inga funktioner fungerar på den heller - men det har ju säkert samband med problem 1. 3. Väster parkeringsljus fram samt väsnter bakljus glappar.... Och detta häder alltid samtidigt. Någon som har en idé om hur man avhjälper detta ? Tacksam för några smarta svar :) //Anders *En riktig bil drar minst 2 liter milen* | |
| Att mätarna far runt beror troligtvis på dåliga kondensatorer på SI-kortet. Dvs kretskortet bakom mätarna. Det finns förklaring hur du bär dig åt för att byta dem på "Gör det själv - mektips" här på sidan. | |
|
vad kostar en ny mätare ? *En riktig bil drar minst 2 liter milen* |
|
| Hmm, bara nytt SI kort går väl på runt 3-4 tusen på BMW, men en komplett mätare på ngn skrot borde väl gå att få lös för runt 1500 kanske? Om du bara skruvar ur instrumentet borde det gå att få kondningarna bytta för en hundring eller två, så gjorde jag. Så slipper du att lägga ut pengar i onödan. Instrumentet måste ju ändå ut om du tänkte byta. | |
|
Låter som om man har lite trevligt pyssel i helgen med andra ord ! Vet du tom vad det ska vara för kondningar ?? *En riktig bil drar minst 2 liter milen* |
|
| Nej, jag tyckte det var säkrast att lämna in kortet. Men jag har för mig att det satt 6 st. De kostar iaf inte mer än 50-100 kr. Det var ganska små lödningar, så jag ville inte riskera något. Jag lämnade in hos en Tv Rep. och fick komponenter + jobbet gjort för 100:- Helt klart prisvärt tycker jag :) | |
|
Mycket bra initiativ !! Det tänkte jag inte på ! Det e det helt klart värt...... *En riktig bil drar minst 2 liter milen* |
|
|
Hej! När Du får PPPP i färddatorn så beror det på att den varit strömlös. Programmera klocka och datum så är allt oK igen. MVH Jan Holmberg Janne |
|
|
oki... men den låer mig inte göra något ! //Anders *En riktig bil drar minst 2 liter milen* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.