AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
348

Åtgärder efter bilprovning

To
113
Tody
325ik -88
Hur svårt är det att fixa, bromsrör längsgående fram och högerbak + glapp i spindelled?

Vad kan man få pröjsa för det på en verkstad?
Visa användare
400
XiOUS
318is 16V E30 1990

BMW CS #05432
BMW SC #180
byta bromsrör ska tydligen vara lite jobb, du får ju böja till de nya rören själv, efter de gamla, det kostar väl runt 5000:- på BMW och kanske 2000:- på "verkstaden runt hörnet".

--------
Min 318iS finns på Länk
Si
765
Simon01
120dM -08
bromsrören kan du nog fixa själv, det är inte dyrt att köpa materialet heller. Spindelleden bode du kunna byta för runt 1000-1500kr på verkstad, det tog bara 30-40 minuter när de gjorde det på min.
To
113
Tody
325ik -88
Tack

Bara att kolla upp några verkstäder då...
tqs
Om det är en 325 E30 det gäller så är mitt tips att du passar på att byta båda bärarmarna på en gång + bussningarna vid bärarmens bakre fäste. Byt även alla muttrar och bultar då dom brukar vara lite ruttna och inte kostar många kronor att köpa nya.

Det är lätt att göra själv, enda problemet är att få i bussningen om du inte har tillgång till en riktig press. Brukar dock inte kosta många kronor att få dom inpressade på någon verkstad eller liknande.

Blev en markant skillnad på min bil efter detta ingrepp.
To
113
Tody
325ik -88
Det är nog ingen tokig ide.
borgmastaren
Jag monterade ner ena länkarmen och bar in den på en verkstad. 100:- Skulle dom ha för bytet =)
Garanterat svart, men ändå...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.