|
|
|
|---|---|
| Hur flexibla är BMW när det gäller förbättringar av sina nya modeller under deras produktionscykel? Tidigare har det verkat vara så att man gjort större förändringar i produktionen vid årsmodellsbyten, men gäller samma sak nu när begreppet årsmodell slopats? Görs förbättringar (av tex barnsjukdomar) löpande under produktionen, eller sker revisioner endast en gång per år (som förr i september)? | |
|
Klart det görs löpande, tror inte de gör x antal exemplar när det vet att det är fel på produkten för att sen ändra. Sen görs uppgraderingarna löpande på bilar tillverkade före modifering när de servas (oftast utan ägarens kännedom). M V H Stephan ______________________________ Länk |
|
| årsmodellsbegreppet har sedan länge varit slopat i tyskland. att man fått större modifieringar efter den tyska industrisemestern beror väl på att mycket av biltillverkningen sker ju med löpande bandprincip och större modifieringar inom denna tillverkningscykel görs enklast när ingen produktion sker, dvs under industrisemestern. Enklare modifieringar görs givetvis löpande. | |
| Tycker också att detta verkar vara mest logiskt. Jag har tänkt mig att beställa en E60 när jag kommer hem till Sverige efter min utlandsvistelse (i april nästa år). När nu många av förändringarna sker löpande så spelar det kanske inte så stor roll om man beställer en bil i Maj eller September - eller?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.