AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
851

Försäkring till bmw m3 -96a ( Vem är billigast ? )

St
8
Steve a
328 touring -96
Vem är billigast på bmw försäkringar ? Jag har ringt folksam o länsförsäkringar båda ska ha nästan 30000 i hel per år med full bonus . Det måste ju finnas billigare.

Vore tacksam för förslag / Steve.
Ring Sockenbolagen, dom borde ha kontor i Kiruna åxå...
Billigare blir det absolut men inte så mycket.

Ställ den på pappan din, så kan du köpa en 97:a

----
♫ Mitt hjärta kan gå i tu, men min BMW kan gå i tusen bitar ♫
Ooohej, då var den roliga "ställ bilen på dina föräldrar" i gång igen.
Ställ den INTE på din pappa om du inte är 100% säker på att den aldrig kommer bli utsatt för vandalism, att du aldrig kommer råka ut för en olycka eller inbrott.

BTW:
Jag tycker det är kul med alla som berättar om att de ställt bilen på sina föräldrar på bilforum och lägger med länkar där man kan se reg numret. Hur dumma tror de försäkringsbolag är??

/Wille
Länk
do
93
doffe
328i -96
Men OM man bor hos sina föräldrar och är skriven där så är det aboslut inget olagligt i det.

mvh doffe
Doffe: Det är inte olagligt men det strider mot försäkringsvillkoren. Den som äger bilen (ekonomisk intresse) samt brukar den mest ska stå som registrerad ägare och försäkringstagare. Det spelar ingen roll om man bor hos sina föräldrar eller inte.

Steve a: Prova göra ditt inlägg i forumet för försäkringar. Gör du ett sök där så hittar du flera liknande trådar. Tipset är att ringa alla bolag, tar en timme, så vet du vilket så är billigast för dig.

/T.P.
Länk
svintoleffe
Ring och hör med ok, dom har väldigt billiga försäkringar.

Leffe
Visa användare
533
Jackass
523i -99
Det är nog ingen höjdare och skriva bilen på sina föräldrar eller dylikt. hörde om en kille som krockade sin beemer men försäkringsbolaget betalade inte ut nå ersättning för att den kördes inte av "ägaren" just då.
Alltså han skrev bilen på sin farsa och sonen körde bilen. sonen krockade "farsans" bil och inge ersättning..svinigt gjort. Vissa försäkringsbolag suger verkligen
WilleW: Går alldeles utmärk att ha bilen på papp, bara man INTE kryssar i rutan "Ingen under 25 år kommer att köra bilen"
Jag hade bilen på pappa förr.

Hur kan du se mitt reg nr??

----
♫ Mitt hjärta kan gå i tu, men min BMW kan gå i tusen bitar ♫
M3
82
M3-Rocco
M3 E46 -01
Marzocchi:

Hoppas att ni hade kunnat visa att det var din pappa som betalade bilen (tog ut pengar från sitt konto, tog lånet osv...) annars hade du kunnat glömma ersättning.

// Rocco
Marzocchi: Att man kryssar i rutan för att personer under 25 år får köra bilen är för att man ska kunna låna ut SIN bil till sina barn någon gång då och då. Däremot så är det den huvudsakliga brukaren som ska stå för försäkringen. Att det sen kan vara svårt för bolagen att bevisa vilket som skett är en annan sak.

Ett enkelt självtest man kan göra för att ta reda på vem försäkringen ska stå på är att fråga sig själv vad man svarar om någon undrar vems bil man kör med. Svara man: "det är min bil" så skriv försäkringen på dig själv. Gå ner till korvkiosken en lördag och fråga killarna där om det är deras M3:or, ring sedan bilregistert så ser du nog att det inte riktigt stämmer.

/T.P.
Länk
be
573
bengt
325i Touring -06
540iA -93
635csi -88
528 -86
502 -59
Att ni inte ger er!
Måst finnas minst 100 trådar, har inte råd att försäkra.
Försäkringsbolag är inga välgörningsinstitut, dom tar ut vad dom tror det kommar att kosta och lite till. (deras vinst)
Den som inte anser sig att ha råd att teckna försäkring!
Finnes bara en utväg, teckna bara trafikförsäkring (måst man ha enligt lag) händer det någåt utöver detta bara att betala!
Detta är att vara sitt eget försäkringsbolag, vart år jag inte behöver betala någåt = ren vinst.
När jag behöver betala = premieinbetalning.
Ni som kör lugnt och försiktigt och låser in bilen på kvällen = ren vinst.
Ni andra = det här är vad ni vill att försäkringsbolget skall betala om "något skulle råka gå snett"
Med mitt facit. Har haft motofordon försäkrade i 37 år (sedan jag var 16 och försäkrade min silverpil) har utnytjat försäkringen med ca 20.000:- totalt under dessa år (2glasrutor, backat på en annan bil och kört över en stor sten=ny fälg och nytt däck) men har betalt in i premier troligen över 200:000:- över dessa år. = om jag bar hade betalat trafikförsäkring under alla dess år besparing ca 100.000:-
mvh

BLJ
Marzocchi:
Jag pratar inte om dig personligen, jag pratar om folk i allmänhet som argumenterar för att ställa bilen på någon med förmånligare premier. Inte helt ovanligt att de brukar kunna ha någon signatur med länk till foton på sin bil (ungefär som jag) med regplåten synlig. Har försäkringsbolagen Internet anslutning tror ni??

Mvh,

/Wille
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.