|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag står i valet mellan en synnerligen välmatad sedan 535iA (har allt, körd 2000 mil, '00, i BMWs ägor) och en 540iA Touring -99 med mindre utrustning och fler mil (6400). Prisskillnad ca 10.000 mer för 540:an. Vad skall jag välja? Råd och tips tack! Något att tänka på? Min första BMW... Mvh Pär | |
holmis54 |
Jag tycker det låter som 535:an är det självklara valet i det här fallet, om du inte är ute efter en touring förstås. Om du vill ha mer effekt i 535:an så går det alltid att chippa och du är nästa uppe i 540 klass. En åsikt i alla fall :) |
|
Jag tycker att du ska välja 540:n beroende på totalekonomi och prestanda. 540:n har 0,9l mer cylindervolym, samt att bränsleförbrukningen endast är marginellt högre. Dessutom är det sannolikt betydligt lättare att sälja en touring till ett bra pris än sedan. 535 har marginellt bättre prestanda än 528 (0,6 s upp till hundra t ex) och drar betydligt mer varpå 528 är ett klart bättre väl alternativt nya 530i 01 som borde kosta ungefär som 535an, samma prestanda och betydligt lägre driftskostander. Om man kollar på mobile.de står 535 betydligt lägre i pris än 540, tom billigare än 528 ofta. Man kan säkert göra en bra affär på en 535a, dock ska den vara rejält billig i så fall anser jag. Simon |
|
|
Nyfiken fråga, vad var priserna på respektive vagn? En som aldrig mer kommer köra en bil med mindre än 4,4 liter... |
|
|
Hej 535:a för 340 knappt (00, 2000 mil), och 540iAT (99, 6000 mil). Mvh Pär |
|
|
...och 540 för ca 355.000. Mvh Pär |
|
|
Min 540iA- 98( sedan) är till salu, den är svensksåld, 5400mil, två ägare, aspensilver, 18" fälgar, sportutrustad ifrån BMW ( stolar, aerodynamik pkt, ratt mm) Den har allt förrutom navigator och elstolar. En bil som många anser vara en av de snyggare E-39:orna i stan. Pris: 290.000kr En som aldrig mer kommer köra en bil med mindre än 4,4 liter... |
|
|
Rekommenderar 540:an av egen erfarenhet, främst om du skall ha kombi. Den kommer också att bli lättare att sälja vidare begagnad när du byter nästa gång. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.