|
|
|
|---|---|
Scheckheft |
Hej, i lördags hördes ett metalliskt ljud från Vattenpumpen. Trodde att ett lager i pumpen var defekt. Inget vattenläckage dock och motortempen normal. Åkte imorse till en bekant som har verkstad. Ljudet är då borta! Allt sitter fast, tempen normal. Ni som har haft problem vattenpumpen hos era E 38:or: har ni uppplevt samma sak? Mycket förbryllande. Mvh Scheckheft ______________ Länk |
|
När min vattenpump sade upp sig så meddelade den det endast genom att slaska lite kylarvätska runt sig. Det var inga missljud alls. |
|
Scheckheft |
Hej, balmgren läste ditt tips om demontering av vattenpump Länk Jag får hålla ögonen öppna. Bilen går sen flera dagar utan missljud. Mvh Scheckheft ______________ Länk |
| Jag hade en sådan fenomen,frö ett par år sen.En 528-84-a.Efter starten hörde sånt metalliskt ljud,då öppnade jag huven och lyssnade.Det kom då och då.Det var väldigt högt ljud.Jag bestämde,att byta pumpen.När den var nerplockad,så kände jag efter glapp,mycket riktigt den glappade något.Ljudet kom ifrån skavhjulet,det ggjorde stora märket i pumphuset.Det bäst att du kollar efter glapp. | |
Scheckheft |
Hej, vattenpumpen är bytt nu. Inget läckage från pumpen, heller inget glapp. Hittade däremot en aluminiumring som förorsakde ljudet. Någon som har en idé om vad ringen har för funktion och var den kommer ifrån? Länk Mvh Scheckheft ______________ Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.