|
|
|
|---|---|
|
När jag startar upp bilen , 325 ik -88 , kall så rusar tomgången upp till 2500 varv , förblir så även om jag kör så att motorn blir varm , kopplar jag ur kabeln till tomgångsregulatorn går den ner till normal tomgång, kan dock ej starta bilen kall utan att kabeln är ansluten , har bytt tomgångsregulatorn till en annan begagnad problemet kvarstår dock. Tacksam för hjälp att lösa detta . | |
|
Hallå. Jag har ett liknande problem med min E30. När den är kall så pendlar tomgången mellan "tomgång" och 2500 varv, med ungefär en pendling per sekund. Kan det vara regulatorn som spökar? Tacksam för hjälp. |
|
|
Jag har ett likadant problem på min 323 men en kille tipsade mej att sätta en klämma på en av slangarna som går från tomgångs regulatorn, och det funkade bra. det skulle inte göra något heller (inget slitage på motorn) min tomgång var oxå uppe i 2000 - 2500 varv den med. det finns ju flera slangat att klämma på med det är bara att testa sig fram.... |
|
| Min kalltomgång har också höjts sen ja för några månader sen lämnade in bilen för vipparms byte, Den ligger nu på 1700 varv i stället för ca 1400, men den har även blivit mer svårstartad än förut. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.