AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
543

Någon som kan buta kamrem på en 324D?

Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
HE jag har en 324D och ska bytta kamrem. är det någon som kan göra det till ett rimligt pris?

Mvh/Axel
je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
jag kan men det blir långt o åka till linköping....

/Per
ormen
tips. köp haynes rep. bok o lär dig o göra det själv, kan man spola dasset - kan man byta kamrem( bara skämt ), men det är inte svårt, bara man har tålamod o följer boken... i.o.f.s. tas inte diesel upp i boken, men proceduren bör vara liknande... de gamla sexorna är inte så känsliga... "lite" misstag kan göras..

absolut viktigast:

*markeringar på motor/drev skall ej rubbas med remmen av
*spänn ej den nya remmen för hårt
*dra runt motorn(medsols framifrån sett) med nyckel på vevaxeln några varv för o se att allt går fritt..
*lufta kylsystemet ordentligt

har själv börjat som 16 åring med att byta motor o repa toppar på opel o äldre E30... bästa är o ställa en likadan bil jämte o kolla av hela tiden om man är osäker... men visst höll man för öronen när man vred om nyckeln....

eller så kan du komma till Göteborg så byter jag den för en öl o en pizza....

"Vatten är livet men Öl är livets vatten"
ormen
Obs! där jag påstår att motorn skall dras runt nån varv menar jag givetvis med den nya remmen monterad!!!

självklart skall inga misstag göras, men man märker om den går lite galet efter arbetet, vid minsta osäkerhet skall man plocka isär igen för o kolla så att allt är ok...

"Vatten är livet men Öl är livets vatten"
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
ok. jag har funderar på att göra det själv. men det är ju en Dsel. det står ej i dom. men det kanske inte är svårt. ´jag är ju "bonde" så vi har alla verktyg och en billyft så det borde ju funka.. någon som bytt på en disel?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.