AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
538

Måste bara berätta om bilar...

Za
265
Zander
740iA -96
730i -94
BMW 100RS -78
Jag har precis varit på Kreta och där fanns ju bara bilar med små motorer, ingen med typ 200hk, kanske 3 lätt räknat. och så måste dem såklart sätta dit ett fete avgassystem som låter som fan, och styling ska man ju inte tala om. Kändes lite pinsamt att se dem.

Kul var det iallafall...

MVH: Zander
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Samma i tjeckien...där finns iofs en del trevliga kärror(MÅNGA X5!!) men gemensamt för ALLA bilar, från den minsta skoda är att ALLA stylar sina bilar på ett eller annat smaklöst vis. Skrattretande :-)

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
För att inte tala om hur det är i Polen:) Där har 3 av 4 golfar, Fiat Stilo eller Fiat Cinquecento slutburk likt Faxe's 1 liters burk. Vannabies till max alltså:)

/D

Agge
Behovet av att styla är väl lika stort i dem länderna som här?
Sen om det ser förj*vligt ut är en annan sak :)

MVH
//Agge

Länk E30 körmaskinen nr.1
Agge
I Grekland kostar tex en ny M3 cab ca 1.5 milj. kr, en 7 serie kostar ungefär lika mycket. Det finns väldigt många som har grymt mycket pengar där, ändå som kör dem typ en liten micra.
Mao så kostar motorstarka bilar där betydligt mer än här.

MVH
//Agge

Brogren
330 dx touring -16
320 d -18
Var ute ock åkte moppe på semester i grekland för några är sedan, när en m3 e36 dyker upp i backspegeln, tror jag alltså. När han kört om upptäcker jag att bilen bara har ett litet löjligt avgasrör. 316 eller liknande med m3 optik m.a.o.
Agge,

på det stora hela har inte greker speciellt bra mycket pengar då de endast har 40% av en medelsvensks köpkraft. Det i kombination med abnorma bilskatter gör att antalet extrema prestanda bilar sannolikt inte är alls lika många som här.

När jag var i Grekland sommaren 2000 såg jag en grekiskreggad bil med mer än 2 liters cylindervolym en MB 300E. Såg en MB 600S också...tyskreggad....:-)

/Simon
Hmm, jag undrar hur folk i andra länder ser på oss svenskar?
För några år sedan kom ju en undersökning som visade att vi har bland Europas äldsta bilparker, dvs vi har inte råd att byta ut våra gamla bilar till nyare. Kanske har detta ändrats, men jag betvivlar det.
Jag har alltid varit lite avundsjuk när jag färdas genom Tyskland eller Italien, och ser vilka fina bilar "vanligt" folk har. Många här på forumet kör ju också tyskarnas avlagda bilar, hehe. Importen har ju verkligen hyfsat till beg-priserna här i Sverige, vilket alla har gädje av.

Det kan ju bero på många saker, men prisnåverna i Sverige är ju högre än i Tyskland, det gäller allt från matvaror till byggvaror. Därför välkomnar jag Liedl och Bauhaus till Sverige :)

Jag har faktiskt för mig att undersökningen jag berättade om i början visade att svenskarna kör lika gamla bilar som grekerna, men jag kan ha fel...

BMW Club Schweden 5376 - Fahrfreude mit BMW!
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Troligen har sydeuropeerna nyare bilar, men också betydligt mindre/tråkigare/sämre bilar då alla med över 2 liters cylindervolym är straffbeskattade! Så är det iaf i Italien och att döma av Simons inlägg även i Grekland...

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Tror att alla Volvo, Speciellt 240/740 osv har bidragit till stor del av vår gamla bilpark. Vart man än tittar så ser man ju direkt 5-6 st 240 bara. Och dom bilarna har ju en sån oerhörd slitstyrka så det lär nog förbli ett tag till ;).

Det finns bara två bilar. Antingen en ny BMW eller en begagnad BMW.
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Då ska man ju köra Wankel i de länderna... ;)

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Länk
På tal om straffbeskattning, så har vi väl Europas högsta moms här i Sverige, även om vi inte straffas för starka motorer...

Jag är i Italien varje sommar med bilen, i samma lilla stad. Har lärt känna lite folk där, som besöker samma bar på kvällarna. Till slut vågade dom fråga om en sak på min bil som dom länge diskuterat sinsemellan vid baren. Vad var det för konstig liten grej framtill på spoilern?
Jo, det var uttaget till motorvärmaren :))

En kväll kom en kille som vanligen körde Alfa med sin 60-tals Maserati, bara för att jag skulle få provköra. En cabb i medelhavsklimat, det var härligt drag i den! Och inga laserpoliser heller ;)

BMW Club Schweden 5376 - Fahrfreude mit BMW!
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Min kusin från Iran sa till mig senast att j*vligt många kör en gammal BMW 2002 :)

Mvh Mohsen
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
I prag:

En skoda, modell antik gör hollywoodsväng vid karlsbron. Har vindrutedekal med Skoda Racing, lite dekaltrimm såsom rost ;) ut kliver en kille på 20 år och tycker att han är cool.
Man måste ha bra självförtroende och tycka så ;) det är ju bra att man inte skämms över vad man gjort/köpt

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.