|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Har ett problem med min 525 e34. Bilen för det mesta hur stabilt som helst, men ibland uppstår kraftiga vibrationer kring 90 km/h. Vibrationerna kommer och går, och bara vid just den hastigheten. Men inte alltid, ibland går bilen hur stabilt som helst i alla hastigheter. När framvagnen vibrerar känner man även "pulsen" i bromspedalen. Bilen är för övrigt besiktigad för mindre än en vecka sedan och framvagnsinställning gjort för lite drygt två veckor sedan. Teorier ? | |
|
De anmärkte altså inte på bromskivorna fram? annars brukar det kunna skapa vibrationer. Mvh/Soki |
|
|
Låter som om du har ett kärvande ok fram. Kolven går nog inte tillbaka riktigt ibland. Nästa gång det händer kör en bit och gå sen ut och känn om någon skiva är varm.. MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 |
|
| Ska testa det, men om jag stannar bilen när jag känner vibrationer, kommer inte den inbromsningen att värma upp skivorna ganska ordentligt ? Ska de bli väldigt varma om man har ett ok som kärvar ? | |
| Då ska bromsskivorna bli rejält varma! Har du undersökt däcken? Är de balanserade? Det kan vara så enkelt... | |
|
Jag har glapp i en krängningshämmare! Kan det orsaka vibrationer i ca 90 Km/h??? Mvh Spider Bmw är rätt okey!! |
|
|
Kolla hjälpstyrarms bussningen... Börjar den bli kass så ändras bla hjulinställningen hela tiden o då vibrerar de ju..... men de vore ju konstigt om inte dom som gjorde hjulinställning la märke till det... men men de e värt ett försök 12 tums ratt e MANLIGT :) |
|
| Känner igen problemet. hade identiska vibrationer på min, provat allt, bytte tillslut bromsskivor runt om. Har aldrig åkt en mer vibrationsfri bil efter detta, fungerade kannon :-) | |
|
Jag har liknande vibbar i min bil, o då oxå vid 90-100kmh. Har nyligen fått på nya däck o fälg, dock är fälgarna kopior (schnitzer) kanske det är nå`n fälg som inte är 100%-ig...eller? Lustigt iaf att det bara är vid denna hastighet som det vibrerar. Däckmojen balanserade iaf alla o det såg bra ut då..men men. MVH Spin |
|
|
Tobbelito: Är det den bussningen som sitter på den korta armen till stryrstaget på höger sida (i färdriktningen)? Den kan jag nämligen vicka ganska kraftigt upp och ner. (har också ganska mystiska vibrationer vid diverse hastigheter) Svår att byta själv? /Jesper |
|
| Hade exakt samma symptom på min 525 TDSA-93 och jag böt casterstagen i framvagnen och det kändes som man köpt en ny bil. Alla vibrationer som bortblåsta. Väldigt lätt att byta. | |
JAYA |
Hade detta problem själv men då var det bromskivorna som det var fel på.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.